Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etiketthem-stöd-kontaktfamilj
Läst 4197 ggr
fluffi
2

Boendestöd

Jag är tillsammans med en kille som har boendestöd. Nu när jag flyttat ihop med honom så kommer dom inte lika ofta, förut var dom varje dag men nu är det max tre ggr i veckan då är det hjälp att handla och en av dagarna är det lite längre om min pojkvän vill hitta på nåt tex. fara på stan, hjälp med att baka eller så. En av dagarna är det tillsyn men det blir inte alltid eftersom det är en helgdag och inte alltid har tid då ringer dom bara. De övriga dagarna ringer de två ggr per dag, en på morgonen och en på kvällen. Är det någon annan som är i samma sits som mig? Hur funkar det för er?

Ove-D
0

Allt styrs av beslutet som LSS-handläggaren har skrivit. I beslutet ska det stå vad du behöver hjälp med så att boendestödet kan göra en genomförandeplan efter detta.

Om du har klagomål på boendestödet så prata med enhetschefen eller din kontaktperson på boendestödet.

Om du har klagomål på beslutet så prata med din handläggare.

[Moa-]
0

Tråden är över 2 år gammal… Förhoppningsvis har TS fått hjälp!

PB03
3

Oavsett om trådstartaren kanske löst sitt problem så kan andra få hjälp av fortsatt diskussion!😎

Emo
0

Hoppsan, det blev fel. Jag skulle klickat på Upp till inläggslistan, men råkade klicka fel. Tyvärr blir det tomma inlägg då.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973