Hur ofta har man rätt att träffa sin godman?
Finns det någon gräns för hur ofta el sällan man kan få träffa sin godman?
Jag träffade min godman varje vecka innan men nu hade hon fått order från chefen att hon endast fick träffa mig en gång i månaden framöver.
Detta är för lite hjälp för mig och det börjar hopa sig rejält med allt.
De vet om att jag har väldigt mkt som jag beh hjälp med så varför gör de så här ?
Kan jag kräva att få träffa min god man oftare än en gång i månaden!?
Mvh/ Kikkolina
Här har du lite information om gode man.
Mitt råd är att du pratar med din gode man så att det funkar bra för dig.
Hur mycket kontakt som behövs beror på ditt behov. I början av ett uppdrag ses och hörs ni kanske oftare än vad ni kommer göra när uppdraget pågått några månader. Utgångspunkten kan vara att träffas en gång i månaden och där emellan höras via telefon och mejl vid behov. Sedan får ni anpassa detta så det passar er båda.
Här är rollbeskrivning;
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#0: Jag vet faktiskt inte, då jag försökte att ha så lite kontakt som möjligt med min förvaltare (tidigare gode man).
Däremot så har du rätt till att ringa vardagar under arbetstid fram tills klockan 16:00 måndag till fredag.
Efter klockan 16:00 är de ju lediga så då kan man inte kontakta dem.
Helger är de ju också lediga, vilket innebär att man måste ringa dem innan helger och innan 16:00.
Jag brukade endast träffa min förvaltare/gode man vid viktiga tillfällen eller när han hämtade räkningar.
När de tar semester så har man rätt till vikarier. De skall meddela i förväg innan de går på semester. Mvh
Min godman har bara telefontid en timme på varsagsmorgonen. Den tiden sover jag pga sjukdomar. Så jag kan bara Maila och ses en gång i månaden villet är på tok för lite för mig !
Mvh/ Kikkolina