Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettförvaltare
Läst 5049 ggr
[Norum]
4

Begära arvode?

Jag var till Öfm i dag och pratade lite.. Det finns ett förvaltarskap som hon vill attt jag ska ta på mig och det verkar rätt spännande så jag har tackat ja till det. Men.. Hon vill att jag ska förhandla om arvodet! Är det nån som har gjort det och vet hur mycket men kan begära? Jag vet ju vilket arbete jag lägger ner, men hur mycket är det värt då?

annicabjo
0

Jag har aldrig fått den frågan om att förhandla om arvodet så kan inte råda dig.

Annica

[Norum]
0

Det har ordnat sig ändå.. arvodet var skyhögt redan så jag nöjer mig med det.. haha

annicabjo
1

Kul att du får betalt för jobbet du ska utföra, själv tycker jag att arvodena är rena skämtet ibland.

Annica

buzz
0

Vilken tur att du inte hann säga någon lägre summa!

[Norum]
0

Arvodet är grymt högt men det är nog för att det är ett rätt så besvärlligt uppdrag.

Vet du, Buzz, vad jag än hade begärt så hade det varit lägre! Så det var tur att jag för en gångs skull höll tyst.. haha

Burt
5

Ni skämtar om det här ni ska inte ha ett skit om ni tänker så här sätt er in  i HM hur hen mår. vissa ska inte jobba med människor o inte med djur heller .sätt er på en fabrik i kina istället o sy jeans de passar er man skämtar inte om sjuka människor ni kan vara där snart själva.

[Thiah]
2

#6 vad jag läst så har ingen skämtat om nått så jag tycker du reagerar överdrivet mycket,

Spirea-
0

Om ens huvudman har inkomster som överstiger 145 000 kr per år eller tillgångar som överstiger 88 000 kr så ska huvudmannen betala arvodet. Men vad är det som räknas som en inkomst? Är det även ex bostadsbidrag & sjukpension?

Ove-D
0

#6 Vem har skämtat om någon huvudman????