Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettförvaltare
Läst 4392 ggr
buzz
1

Förvaltare

Jag har en hm som jag är god man åt på alla tre bitarna. Han "lånar" ut pengar till en vän så nu har jag ordnat med läkarintyg och ansökt om att att få förvalta egendom.

Vad ska jag tänka på när jag blivit förvaltare? Det är helt nytt för mig.

Det är som sagt bara ekonomibiten-Förvalta egendom jag kommer att ha.

Ska jag skicka kopia på förvaltarskapet till de företag hm har igen tex.

annicabjo
0

Hej Buzz

Att vara förvaltare är inte så mycket annorlunda än att vara godman men lite skillnad finns ju för både dig och din HM h*n har ju nu inger rätt att disponera sina konton längre så inga uttag från kontona och h*n kan heller inte handla på kredit eller avbetalning skulle ett sådant köp gå egenom så är det ogiltigt

Du ska skicka in ditt nya förordande till alla så att de ser att ett förvaltarskap finns.

Sen är det bara att hoppas att förvaltarskapet blir av

Annica

[Norum]
0

Kan man vara förvaltare och ha bara en bit? Tror inte det… Är man förvaltare så är man det fullt ut..

buzz
0

Är det vanligt att ansökningar om förvaltarskap inte blir godkända? Hm vill själv.

Får inte Hm ha ett eget konto när h'n har förvaltare?

Det var Öfm som föreslog att bara ha förvaltare på ekonomibiten. Kan det vara fel…?

[Norum]
0

Det är ju tingsrätten som avgör, så slutresultatet vet man aldrig. Men jag skulle tro attd et går igenom..

Nope, inget eget konto. Men man kan he ett kort så att h*n kan ta ut pengar från bankomaten. Inte riktigt tillåtet det heller, men vad gör man?

Tycker det låter konstigt med ett delvis förvaltarskap, har aldrig hört talas om det förr.

Burt
1

du ska inte vara en godman om du tänker så stackars din huvudman ska du förstöra hans liv du ska betala hans skulder först o främst.

Burt
2

Det var inte snällt gjort av dig att söka förvaltarskap den tjänsten ska inte finnas vi lever på 2012 talet inte 40-50-60-70- talet.ska dom tvångssteliseras oxå tycker du

ceicli
0

#5 #6

Burt verkar ha råkat illa ut med en förvaltare.

Det vore bra med lite bakgrund till dina utkastade meddelanden.

Vissa behöver faktiskt God man eller Förvaltare. Vilka gränser som behövs är något som alla inblandade måste diskutera!

Är själv inne i en ansökningsprocess. Trots att jag klarar mig väldigt bra på många sätt så har jag ingen hand med pengar. Så är det bara. Min familj har hjälpt mig på alla möjliga sätt under alla år, men nu går det inte längre!