Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etiketttankar-funderingar
Läst 2095 ggr
Svea-
1

ångest & personkemi

jaa..har jag valt rätt nu?rätt forum?osv..?

jag har sån fruktansvärd ångest och jag mår verkligen inte bra med min gode man. våran personkemi är så fel den kan bli.och denne gode man är "äldre" vilket i sig inte är något som helst fel,men i mitt fall här och nu blir det fel.det har hoppat grodor ur hennes mun X antal ggr ang mitt funktionshinder.vilket jag oxåkan ha "averseende" med.Gode mannen känner sig icke behövd utav mig eller motarbetad utav mig pga att hon inte förstår MINA behov,hur jag behöver hjälp m.m.

Jag söker i dag förtvivlat stöd hos diverse anhöriga i frågan om hjälpmed FK papper,räkningar som blivit fel m.m.

för  en tid sen dök gode mannen upp hemma hos mig trots att vi ej bokat tid,helt bara sisådär..vilket i sig är ett stort "hot"/övertramp för mig som individ.jag ringde en "vän" som fick skynda sig till mig då jag ej kan eller vill vara själv med gode mannen då jag ej kan hävda mig/göra mig förstådd eller senare ha "belägg" för vad som sagt eller inte sagts.Gode mannen ifrågasatte om  jag verkligen behövde denne,och att hon är "äldre" att hon vart svårt sjuk samt har annat jobb inom kommunen,och andra som denne är gode man till.

jag finner inga direkta ord för gode mannens sätt att bara dyka upp,ifrågasätta mig eller berätta om sin sjukdom eller annat jobb.

Jag behöver en gode man för den sortens hjälp/insatser får jag inte från annat håll samt att andra såsom kommunen mfl anser att det är "rätt" sorts hjälp för mig när det gäller papper,räkningar m.m.

Men jag vet inte vad eller hur jag ska göra eller säga nu.Gode mannen har ej hört av sig mera,och jag vet liksom inte vad?

Jag svarade på gode mannens fråga att jag kanske inte behöver denne såsom denne VILL/ÄR VAN VID att bli behövd/jobba med.Men att det oxå ej finns annan hjälp för mig att få.

Vad gör jag nu? Hur gör jag? Jag är totalt rådslös nu…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.