Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettutbildningar
Läst 3123 ggr
[Norum]
0

Kursledare

Nu är det klart! Jag ska bli kursledare för ensamkommande barn.. På tisdag ska jag till Sveg och prata lite med kommunen tillsammans med Rfs. Känns hur spännande som helst, måste jag erkänna. Glad

Jag har dessutom blivit ombedd att skriva ihop ett kursmatriel som ska användas enhetligt i kommunerna så att alla godemän får en enhetlig och samma utbildning. Men vad ska jag ta med?? Det finns ju så mycker som är viktigt att det är svårt att gallra ur det viktigaste, tycker jag. Men jag har nyss börjat med det arbetet så det ordnar sig nog i slutändan. Tungan ute

annicabjo
0

go girl go

Annica

[Norum]
0

Ska försöka.. Cool

lenmargret
0

Grattis till uppdraget! Det fixar Du. Funderar själv på att gå den kursen om/när den kommer till Östersund, vet inte riktigt vad godmanskap för ensamkommande barn i helhet innebär - samtidigt som hjärtat klappar för dem.Glad Någonstans hörde jag att det skulle vara halvtid för ett barn, det lät inte rimligt.

[Norum]
0

Då kanske du får mig som kursledare ! Vore väl nåt det, Lenmargret? Glad Så jag kan nog tryggt säga att kurs är på gång.

Som godman för ett ensamkommande har man 30 timmar i månaden.. då ska man på alla möten också på den tiden. Samt göra nåt kul med ungdiomen..  Jag var i väg med min grabb och spelade bowling i fredags.