Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2597 ggr
buzz
1

Omkostnader

Ni som har Hm som bor på särskilt boende och inte har så mkt omkostnader vad brukar era utlägg hamna på?

Vi får lov att sätta upp 835kr utan att lämna kvitto. Men jag har nog bara gjort av med 10 frimärke under året och ringt ett 20 tal samtal.

Har dock inversterat i mycket kontorsgrejor som är endast för mina Hm.

Hyllor, fack till papper, toners till skrivare, pärmar etc. Det är jättesvårt vad jag ska ta för detta.

annicabjo
0

Jag brukar bara begära scablonavdragen som man får + milersättningen, papper,färgpatroner pärmar mm får ingå i scablonen

svårt att ta ut enskilda kostnader för var och en så jag gör det enkelt för mig, köper man något extra så måste vi i min kommun kunna visa upp kvitton på det.

Annica

[Norum]
0

Jag brukar också begära schablon till varje Hm. Då täcker det allt som man måste ha för att kunna sköta uppdraget..

buzz
0

Jag tyckte det var lite mkt att ta ett helt schablons belopp till en hm som bor på särskilt boende. Ända tills jag skulle skriva ut sluträkningen och redovisningen. Skrivaren krånglade och det blev fel hur många gånger som helst. Så idag blir det till att byta patronerna. Så det stämmer nog bra med ett schablonen.

annicabjo
0

Brukar bli bra i slutänden, många små kostnader som man inte tänker på

Annica