Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2110 ggr
buzz
0

Bank

Jag ska ta över en hm samtidigt som han flyttar.

Har funderat på hur jag gör.

Den dagen jag blir God man öppnar jag ju upp konton till min hm.

Men huvudmannens pengar är på en annan bank, i en annan stad. Och den "gamla" God mannen är ju inte längre god man när jag väl blivit det och kan inte hjälpa till.

Kan eller får den nya banken flytta dessa pengar till sig.

Lite rörigt förklaring men hoppas att ni är med!

[Norum]
0

Den nya banken flyttar över allt som ska flyttas över.. Busenkelt. Glad

Tar inte alls många minuter innan det är klart. Glöm bara inte att ta med dig ditt förordnande..

buzz
0

Är det verkligen så enkelt! Även om det är en annan bank.

Puh, ett problem mindre. Flört

[Norum]
0

Den nya banken fixar allt, så det behöver du inte oroa dig för.. smidigt värre! Glad

frippep
0

Inte direkt min erfarenhet,

I dagens moderna samhälle räcker det inte med en bank för bankaffärerna och inkomster från flera olika ställen för HM.

Det tar tid att ringa telefonbanker, skicka in kopia av förordnandet och öppna konton i internetbanken för att få tillgång till telefonrådgivningen, beställa koder mm.

HM kan ha jobbat statligt, privat, kommunalt och ha sparat i privata pensionsförsäkringar vilket ger flera instanser att kontakta. Min bank ville endast kontakta försäkringskassan för att flytta den inkomsten och jag kommer att få sköta 3 st andra inkomster och kontakta dessa bolag för att flytta inkomsterna till min bank.

[Norum]
0

Jag har då aldrig haft problem med byte av bank. Allt har fungerat hur bra som helst, inga problem alls. Det har då inte spelat nån roll vilka inkomster eller annat min Hm har haft.

Du måste ju ha haft en attans otur iså fall, frippep.