Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etiketttankar-funderingar
Läst 3829 ggr
[Norum]
0

Avsluta godmanskapet

I dag ska jag avsluta ett uppdrag.. Känns väl inte så kul, men vad ska jag göra? Min Hm vill inte ha Gm längre och det är ju frivilligt så.. Men jag vet ju att h*n behöver hjälpen. Men nog funderar jag på hur h*n ska klara sig alltid.

Som Gm gör jag allt för att allt ska bli så bra som möjligt.. sitter och funderar på vad som gick fel? Är det jag som har gett min Hm känslan av att vara överkörd eller är det systemet? Jag vet inte och kommer heller aldrig att få veta riktigt. Jag vet bara att idag ska Hm skriva på papperen och att mitt uppdrag slutar i en enda stor tom poff..

annicabjo
0

Det är alltid jobbigt att avsluta uppdragen även om det är jag själv som entledigar mig eller att man blir uppsagd, tankar och funderingar om vad som blev fel och många varför poppar upp i huvudet men svar på alla frågor får man ju aldrig

Det jag brukar göra är att skriva så tydliga anvisningar om banken och konton, vilka räkningar som brukar komma och allt sånt, telenr till inkasso m.m

Nu har jag inte någon vana på att avsluta någon men man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt

Annica

[Norum]
0

Ja, det känns surt när jag vet att h*n egentligen behöver hjälpen.

Jag ska på banken och sånt i dag och ändra tillbaka´allt som det var innan, h*n ska skriva på lite papper, jag ska skriva till tingsrätten, prata med soc och jag vet inte allt,, Känns lite mycket just nu.

annicabjo
0

Ja det är jobbigt

Annica