Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2357 ggr
buzz
0

Fickpengar

Hur mycket fickpengar tycker ni en person behöver med två minderåriga barn hos sig varannan vecka.

Av fickpengarna ska hon betala mat, kläder, nöje,kontantkort mm.

(Läkarbesök får jag på faktura.)

DodeN
0

Det beror väl lite på hur mycket man har att röra sig med, men om man kollar på normen för försörjningsstöd så ligger posten för allt sånt man behöver minus hyra på 3680kr för en vuxen och barn mellan 2500-3000kr, det kanske kan vara en hjälp på hur de resonerar. Lite beroende på vad som ska ingå mer eller om man ska ta bort så får du en fingervisning om vad som kan vara minimumbelopp.

http://www.stockholm.se/FamiljOmsorg/Stod-och-radgivning/Ekonomiskt-stod-och-radgivning/Forsorjningsstod/Fragor--svar-om-forsorjningsstod/

annicabjo
0

Håller med DodeN kolla med vad normen säger  och jag antar att hon inte ska ha mindre än alla andra som är ensam med barn, ta hjälp av kommunens budgetrådgivare de brukar kunna ge bra råd och fingervisningar hur det ska vara

Annica

buzz
0

Tack för länken!!

Jag satte stående överföring 1600 kr i veckan så får jag se om det räcker. Tänkte spara undan lite till större inköp på ett annat konto.

DodeN
0

ja det går väl att prova sig fram, antar att det finns kommunikation emellan er så det hamnar på en lagom nivå. Spara är ju alltid bra :)