Hemförsäkring
Brukar det ställa till problem att ta hemförsäkring(hyresrätt) när det finns betalningsanmärkning?
Har ni något favoritförsäkringsbolag? Något som är bra att ha kontakt med och som har Ok priser?

Länsförsäkringar har bra priser och jag tror inte att det ska vara några problem att öppna ett där , jag har HM som har massor av skulder och anmärkningar men har aldrig blivit nekad att ta en försäkring
Annica
Då ska jag kolla med dem.
Har för mig att försäkringar ska betalas ganska så omgående så kommer det inte pengar in så blir man väl oförsäkrad helt enkelt.
Man brukar ha en månad på sig ungefär att betala.Här kan du jämföra priser på försäkringar. Just länsförsäkringar tycker jag också är bra men de är dyra i jämförelse med endel andra. Vi har ju soc-bidrag och normen för hemförsäkring täcker inte det länsförsäkringar vill ha så vi lägger ut det extra från matpengarna för vi prioriterar ett vettigt bolag som man kan få kontakt med istället för ett billigt som bara finns på nätet.
https://www.insplanet.com/?partnerid=227&gclid=CLnRoorcuKACFQOS3wod8l92Tg
Har ni Olycksfallförsäkring? Till er själva och/eller ni som har hjälper era Hm med försäkringar. Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha eller inte. Det verkar ju inte ersätta så mycket.
Vi har tagit olycksfall också det ingår i hemförsäkringen så det är väl därför den är lite dyrare men det är värt det tycker vi. Jag skadade tummen för några år sedan och försökte få ut då men bolaget gnällde och jag orkade inte gnälla tillbaka men hade det varit nu så skulle jag drivit på det hela mer och troligen fått ut lite pengar.

Tror inte man kan nekas en hemförsäkring. Det hela faller ju ända om hm inte betalar.
Är manmedlem i hyresgästföreningen så har de en bra försäkring att erbjuda
Man måste ha en hemförsäkring om det hämder något den och hyran är de viktigaste utgifterna
Man har även disskuterat att det ska vara en lag på att man tecknar hemfäörsäkring