Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: utbildningar
Läst 1682 ggr
[Norum]
0

Jag ska på kurs

Den 20:onde ska jag på den årliga en dagarskursen som kommunen har. Ska bli spännande att höra om det har kommit någon eller några nyheter..

Är det något som ni tycker att jag borde ta upp?

buzz
0

Att det borde finnas bättre regler/riktlinjer för vad som ingår i uppdraget så det inte blir krav från vårdpersonal att vi ska handla toapapper och allt möjligt!

[Norum]
0

Dom kan inte ställa de kraven… Dom försöker med mig ibalnd men jag tvärnekar. Varför skulle jag göra deras jobb? Står det inget om detta i boken? Måste kollas..

buzz
0

Nä, vet att de inte kan ställa dessa krav men det hade varit bra med lite skriftlig info ute på boendena eller att info ligger på kommunens hemsida.

[Norum]
0

Ska kolla vad dom säger.. Det är en liten höjdare som ska hålla kursen så han vet nog.

bikemike
0

Håller med buzz. Jag tycker också att det svårt att veta var gränsen går för uppdragen.

Årlig kurs.. Vilken lyx. I den här kommunen får man en bok och en snabb genomgång av öf sedan var det bara att köra igång. Men så sitter man här med massa frågetecken också.

Kan du inte ta upp frågan om "rimlig" ersättning också. Jag tycker inte den är så rimlig för arbetet man får lägga ner.

[Norum]
0

Jag lovar att jag ska ta upp det här med handlande och personal..

Ersättningen vet jag att dom pratar om på högre nivå, men jag tror inte att det kommer att bli ändring på det. Allt bygger på en viss % av basbeloppet och den har dom ju sänkt i år. Förvånad
Däremot vet jag att en del Öfm tror att allt kommer att bli ett yrke i slutändan..

annicabjo
0

Kurs? Vad är detFörvånad

Annica

[Norum]
0

Nåt som tyligen är väldigt sällsynt utanför Gislaved.. :)

annicabjo
0

Ja tydligen, jag blir bara inbjuden på möten ang ny info det är allt

Annica

[Norum]
0

Fick veta i lördags på kursen att det finns ingen samlad information om vad vi ska/inte ska göra. Dessutom så är boken som Kerstin Fälldin har skrivit felaktig. Man ska visst inte tro att det hon säger gäller.. Så det verkar som vi är tvugna att ha papper från kurser och liknande för att få nåt i skrift. Tycker det är ett attans sätt.. Ingen som är sugen på att skriva en bok i ämnet? Inte det?? Flört

bikemike
0

Det låter ju solklart… Obestämd

vad är det i boken som är felaktigt?

[Norum]
0

Att man var skyldig att vara med på en bouppteckning tex… Det är bra att man är med, men man är inte tvungen. Vilket är en väsentlig skillnad..