Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2082 ggr
buzz
0

Söka bostadstillägg

Ska söka det för första gången till en hm.

Vilka bilagor måste med…?

Kopia på deklartion och hyra. Något mer?

[Norum]
0

Deklarationen har jag aidrig skickat med.. Hyres avin ska med. Har din Hm endast pension behövs inga ikomstuppgifter, annars ka det med om det kommer in pengar via Amf eller nåt annat.

buzz
0

Kom på att fk pratade om att skicka med årsbesked och tillgångar den 31/12. Inget du brukar göra SKruttis..?

Skulle vilja få iväg pappren snarast men har inte fått årsbesked hemskickat ännu!

[Norum]
0

Så här års kan dom ibland villa ha årsbeskedet..

Du betalar via nätet, visst gör du? Då kan årsbeskedet finnas som dokunent på internetbanken.. Logga in och kolla.

buzz
0

Ja, jag betalar via nätet men det är bara mitt eget årsbesked som ligger där.

Tycker banken får skynda på! Flört

Årsbeskeden vill även Öfm ha så nu ligger årsredovisningarna bara och väntar.

HannaM
0

Jag ska tydigen skicka in ALLT. Mitt boendestöd berättade om en kille där dom krävt in samtliga kontobesked och ja, alla papper han hade hemma som hade något med hans ekonomi att göra.

bikemike
0

Glöm inte att räkna ut den totala boendekostnaden med schabloner för el, vatten & avlopp och soper o.s.v. samt Ev räntekostnader om det finns något lån inblandat.

Detta var missat när jag fick min HM. Vilket gjorde att H*n fick betal alldeles för mycket för sin hemtjänst. Den vänliga själ som hjälp till att skaffa hemhjälpen hade bara fyllt i den faktiska månadshyran för lägenheten och inget mer.

bikemike
0

Oops inser nu att jag blandat ihop vad vi pratade om här.

För bostadstilläget behöver man inte räkna ut schablonerna, det gör ju F.K eller P.M själva.

Men för hemtjänsten är det annorlunda, sorry…