Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2924 ggr
buzz
0

Autogiro

Har ni autogiro till era Hm? Är det bra?

Jag funderar på att testa med den ena hm som har en annan bank än mina andra.

Vad skickar man med i årsedovisningen då…måste väl komma något slags årsbesked..?

[Norum]
0

Jag använder inte autogiro alls, tycker inte om det systemet.

Men vill du så kan du ju alltid ha ditt räkningskonto i din bank istället, din Hm kan ju behålla sitt konto på sin bank.

buzz
0

Anledningen till att ha det på den hm som har en annan bank var mest att det var lättare att ha koll i början när det är nytt och så.

Annars kanske alla hm:s autogiroräkningar hamnar i en hög osså blir det svårare att överblicka.

Varför tycker du inte om autogiro, Skruttis?

[Norum]
0

Det kan ju vara smidigt att räkningarna betalar sig själva, så att säga. men en ska betalas den 31:a en annan den 4:e och sen kommer det lite spridda skurar mellan den 20:e och den sista. Man vet ju aldig hur mycket pengar som finns kvar på kontot.. Då betalar jag hellre allt själv via nätet och saldot som finns sen, det är den summan som finns kvar att röra sig med. Jag tycker att jag får en bätrre överblick helt enkelt. Särskilt om dom har det knapert från början.

En dag kanske Hm ringer och vill ha 200 kr till nåt.. med autogiro får man ju sitta och räkna efter om det är nåt som ska betalas eller om allt redan är klart. Har jag betalat allt ser jag ju på saldot om det det finns pengar eller inte.

buzz
0

Kanske lite svårara att ha exakt koll då. Samtidigt ganska så praktiskt.Obestämd

Får ta mig en funderare helt enkelt!

bikemike
0

Jag försöker att få så mycket som möjligt på autogiro. T.ex radio tv avgiften kan man ju dela upp så att den dras automatiskt varke månad. Då slipper man ju själv att sätta undan detta och räkna ut hur mycket som behövs varje månad. Jag ser bara fördelar med autogiro men så är jag ju visserligen nybörjare som GM och inte lika erfaren som skruttis.

Funderar bara på hur man verifierar utgiften när man inte får en faktura att arkivera. räcker det med ett konto utdrag för att visa överföringen..??

[Norum]
0

Visst räcker det med kontoutdraget för att visa att det är betlt och klart.

Men erfarenheten tror jag inte spelar någon roll faktiskt.. jag gillar inte systemet bara. Det är nästan omöjligt att veta vad som finns kvar på kontot, då ska man verkligen ha stenkoll och det varken vill jag ha eller önskar mig. Betalar jag allt i samma sväng och det sen står 575 kronor som saldo, då vet jag direkt att det finns pengar till bio eller en klippning. Jag tycker helt enkelt att det är smidigare..