Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: redovisning
Läst 2740 ggr
[Norum]
0

Årsredovisning och dublett

När jag ska skicka in årsredovisningen så vill ju Öfm ha 2 utskrifter av nåt.. Men vad? Är det själva ekonomibiten eller vad? Jag har fullständigt glömt! Skäms

annicabjo
0

Jag har aldrig skickat med några dubbletter av några papper så vad kan det vara då?

Annica

[Norum]
0

Om jag det kom ihåg.. Får nog krypa till korset och fråga henne på kansliet.. Att jag aldrig lär mig! Så här är det varje år.. *suck*

Nordann
0

Ett litet tips för framtiden är att du skriver ner en lista på det som ska med och sparar den.Då behöver du bara titta där nästa år.

Hälsningar från ett organisationsfreak!

[Norum]
0

Inga problem med allt annat men just detta.. Jag vet att det är nåt av redovisningspapperen dom vill ha i 2 ex, men vilket?

Nordann
0

Jag kan inte komma på något som inte ÖFM kan kopiera om de behöver ett extra exemplar.Vore jag du skulle jag skicka ett av varje.

buzz
0

Brukar ni få en "anmodan om att skicka in årsräkning" från öfm hemskickat? Jag tyckte min öfm sa det när jag var ny men är inte säker. Eller det är bara till att skicka iväg årsräkningen…?

[Norum]
0

Jag har gjort min klar och ska i väg med pärmarna på måndag. Är den färdig så är den ju det liksom..

annicabjo
0

Har du redan fått alla årsbesked inte jag Rynkar på näsan

Annica

[Norum]
0

Jag skriver ut kontobeskedet, där syns både insatt ränta och eventuell avdragen saktt. Och det är ju det Öfm vill se..

annicabjo
0

Mina ÖF vill ha kopior på förs kassan ,afa ja alla årsbesked ska kopieras

Annica

[Norum]
0

Vad då ärsbesked från kassan? Nu hänger jag inte med..

annicabjo
0

De som får pensioner, bostadsbidrag m.m ,barnbidrag de årsbeskeden ska man vänta in, fonder o aktier också på dessa står ju brutto sen skatten de vill mina ÖF ha, sen det vanliga kopior på hyresavi alt. äldreboende ja du vet

Men det verkar vara olika då på kommuner

Annica

[Norum]
0

Jag skickar med det papper man får från kassan där det står hur mycket Hm får i pension, storleken på bostadstillägget och avdragen skatt per månad. Men det räknas väl inte som årsbesked?

[Norum]
0

Nu har jag kollat med kansliet och det är den ekonomiska delen dom vill ha en dublett av.. så nu ska jag bara skriva ut den och sen kan jag lämna i från mig pärmarna! Jippi  Glad

annicabjo
0

Skönt, jag har allt klart jag med väntar bara på Fkassans årsbesked sen kopiera , skriva i o sen skicka

Annica

[Norum]
0

Ja, hur skönt som helst att allt är klart. Det märks när man har allt hängande över sig och man vet ju aldrig.. tänk om det inte stämmer! Förvånad

annicabjo
0

Ja det är en pina….

Annica