Telefonsamtal
Jag skulle gärna vilja veta hur ni gör när en Hm ringer mycket. Mellan 2-4 samtal per dag. Och det är när jag svarar annars så ringer hm då och då tills jag svarat.
Jag markerade direkt att inte på kvällstid eller på helger om det inte är något akut och det har fungerat. Men nu när det varit helger intill den vanliga helgen så känner jag mig aningen jagad. Tack och lov går mobilen att stänga av men då missar jag ibland samtal som berör de andra hm.
Det är kanske inte så mkt samtalet i sig utan det är enormt mkt kring denna hm och eftersom jag blir påmind hela tiden så finns detta alltid i tankarna.
Jag kanske är elak men har jag sagt att Hm inte får ringa i parti och minut och ändå gör det.. då trycker jag på "No" knappen så han/hon hamnar hos talsvar. Särskilt om jag har sagt ifrån att det är vissa dagar eller tider som gäller,
Det blir lätt för tungt annars..
Min hm läser glatt in meddelande på talsvar. Blir lite stressande om jag ska läsa av dem eller inte också.
Jag tar bort dom i såna fall… det har ju kunnat vara värre, hm kan ju ha ringt hempå vanliga telefon.

Jag har flera HM som gillar telefoner, men jag har gjort precis som Åsa man kan inte vara tillgänglig 24 timmar om dagen, jag har sagt att fre -lör-sön är jag ledig då svarar jag inte det tog sin tid att nöta in men nu funkar det, de som ringer flera gånger varje dag svarar jag bara en gång , de andra samtalen stänger jag av
Annica
*4 Ja, för vad ska man annars göra? En del kan ju ringa många, många gånger om dagen.
Jag hade en kvinna en gång som ringde som en tosse, 4-5 gånger i timman och då låg jag med nästan 40 i feber. Jag var tvungen att stänga av telefonen till slut, det var vanliga hemmatelfonen. Hon kunde inte förstå varför jag inte ville diskutera parabol-inköp med henne.. *suck*
Vilken tur att jag läst här innan att det var bra att lämna ut mobilnr istället för hemmanumret för annars hade hela familjen blivit inblandad i alla dessa samtal.
En gång om dagen ska jag försöka leda in det på.
Ja, nån gräns måste man ha annars spårar det lätt ur.