Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettekonomi
Läst 2425 ggr
[Norum]
0

Sänkt pension!

Nu blir jag grrrrr Skrikandes  Mitt gamla par som knappt har så dom klarar sig kommer att få mindre i pension nästa år! Dom sänker pensionen med 285 kr i månaden för honom! Hur 17 ska detta komma att gå?

buzz
0

Jag såg att min ena Hm också får sänkt pension och så kommer snart besked om den nya högre hyran. Inte kul alls.

Jag är glad att fonderna gett utdelning annars vet jag inte hur det skulle fungera under 2010.

Det har trillat in först 3000 kr sen 500 och idag var det en insättning på ytterligare 10000!!!

[Norum]
0

Jösses vad pengar! Förvånad vad kul att det ger utdelning..

Visst är det trist när pensionen blir mindre.. Är det nåt nytt från regeringen eller beror det på nåt annat?

buzz
0

Tror det har varit bestämt ett tag med pensionerna.                     Det är för att AP-fonderna rasat och att det går allmänt dåligt för Sveriges ekonomi. Men sen ska det rättas till genom sänkt skatt istället så det blir väl inte så märkbart i slutändan får jag hoppas.

[Norum]
0

Hoppas att det är så.. annars vet jag inte vad jag ska göra med dessa 2.

Anders45
0

Det har också med basbeloppet som ändras vid nyår.

Vi har ju varit vana vid att allting höjs när basbeloppet höjs men nu är det tvärtom

bikemike
0

Jag pratade häromdagen med Kronofogden ang min huvudman, fick då höra att även förbehållsbeloppet som de räknar på skall sänkas i jan 2010. Ny summa att leva på 4482 :- efter att fogden har tagit sina pengar.

[Norum]
0

*6 Hur stor är skillnaden efter ändringen?

bikemike
0

Jag hade en uppgift som var på 4549. Personen på KFM hade aldrig tidigare varit med om att nivån sänkts. Det har ju knappast blivit billigare att leva så hon höll med om att det var ett märkligt beslut

[SvenA]
0

I samband med förra krisen så sänkte man pensionerna med 500 kronor som skulle komma tillbaka bara krisen var över detta har inte kommit tillbaka ännu

Det är lika med förbehållsbeloppet det säktes även det förut och skulle räknas upp men det har aldrig blivit av det heller så det är inget nytt umder solen i detta