Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: ot-off-topic
Läst 1668 ggr
[Norum]
0

OT. Julöl från Jämtland

Min käre sambo köpte några flaskor Jämtländskt julöl, men han klagade på priset. Han tyckte det var dyrt, 25 kr flaskan om jag inte minns fel.

Jag påminde honom lite försynt att allt från Jämtland innebär kvalité och väl värt sitt pris. Vill man ha det bästa så..

Tänk att han har bott med en jämtländska i 10 år inte lärt sig det än! Förvånad  Oskyldig

LiindaH
0

haha underbart.

Men jag får nog hålla med sambon, det var lite mycket pengar för ölen ;) . Men man betalar ju för det man vill ha ;)

// Liinda

Loucar
0

Skruttis du vet väl att det är svårt att lära gamla hundar att sitta, han är väl Smålänning om jag inte har fel och de är försiktiga med pengar. Flört (Obs försiktig i detta fall är inte snål utan ekonomisk det är därför de är så rika smålänningarna)

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Norum]
0

Visst är han smålänning.. men inte rik för det. Han har dyra, jämtländska vanor. haha

Loucar
0

Men han har ju dig och Lillen det är också att vara rik.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Anders45
0

Roligt att höra att det Jämtländska ölet letar sig allt längre söderut.

Jag har ett förflutet i ölbranchen så jag vet att det är värt att satsa på lite extra goda öl någon gång om året.

Tyvärr missgynnas de små bryggerierna i Sverige som inte kan sälja sin öl vid tappkranen, utan hänvisas till Systembolaget.

[Norum]
0

Vi brukar köpa en elelr 2 flaskor av alla de de märken och smaka oss fem. En del är gott och en del kunde vi ha lämnt kvar i butiken. :-) Men det är kul att prova sig fram..