Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2576 ggr
buzz
0

Annan bank

Hur gör ni som god man med en hm som har en annan bank än den du själv är van vid…?

Jag har ju fått ha mina hm som har samma bank som mig på min egen betalningsdosa (trots att jag protesterat) :-)

Hur fungerar det med en annan bank då?

[Norum]
0

Du kan ju ha vilken bank du vill.. Det spelar ju ingen roll i och med att det är "ditt" konto. Hm behöver ju inte byta för det.. Min senaste Hm hade en annan bank men jag bytte fort som ögat. Tyckte den banken hade ett internetsystem som var otroligt krångligt, kändes inte allas bra.

Jag har swedbank och jag har en dosa till varje Hm, hur smidigt som helst.

buzz
0

Ok.

Hur gör du om det finns fonder, aktier och ev lån på den andra banken…? Kan det bara stå kvar. Blir det inte rörigt att redovisa…?

Och om hm har ett fickpengskonto. Vilken av bankerna blir det då?

[Norum]
0

Allt annat kan stå kvar på den andra banken om du vill det eller om Hm inte vill byta bank. Det gör inget.. Det blir ju bara fler kontoutdrag, vart pengarna finns spelar ingen roll.,

Fickpengskontot är ju på den bank som Hm vill använda sig av.

buzz
0

Det är nog bara en vanesak. Det har varit skönt att ha allting samlat tills nu men detta kommer säkert också till att funka!

[Norum]
0

Visst är det en vana. Men det kan ju även vara en jobbig vana.. Obestämd

annicabjo
0

Jag tycker att det blivit jobbigt att ha sparbanken nu när swedbank blivit sparbanken , så många konton att hålla reda på, det skulle underlätta om man kunde namnsätta alla konton så man slapp sitta o kolla kontonr varje gång man ska betala/överföra pengar till HM eller bet räkningar, handelsbanken har så att man kan skriva in namnet på kontohavare och det är smidigt Nordea har ett liknande system.

Annica

[Norum]
0

Jag håller också på att bli tokig på det systemet, är lite rädd att jag blandar ihop kontona. I övrigt så gillar jag swebank så jag vill inte byta men visst vore det så mycket enklare att kunna namnge de olika kontona. Man kan kanske skriva en önskelista till banken, så här i juletider? :-)

annicabjo
0

Vore nått, att få döpa om kontona det systemet har handelsbanken

Annica