C/O på patientbricka
Kan man ha en c/o adress på patientbrickan? Jag har en Hm på ett boende och hon tar allttid räkning hos läkaren. Eller rättare sagt, personalen gör det. Nu har det blivit så att hon har fått betalningspåminnelse på 2 räkningar, bara för att jag inte får räkningen.
Men står min adress på hennes bricka som c/o borde ju räkningen hamna här direkt.. Men kan man ha det så?

Dom har inte patientbrickor längre.
Men prata med dom på den vårdcentral ex.
Åh säg att du är GM och räkningarna ska gå direkt till dig.?
// Liinda
Vem har inte patientbrickor? 

Ja du menar dom där hårda i plast va ? ;P
Numera gäller väl endast legetimation när man går till läkaren?
// Liinda
Nä, jag får då visa min bricka.. Finns det olika system?

Va? Jag har inte behövt visa patient bricka på flera år, åh ingen jag känner heller om man tänker efter. Var nästan så dom skrattade åt mig när jag bad om en ny för några år sedan.
Man tycker ju att dom borde ha samma system inom hela vården.
Men om ni har patientbrickor så borde du ju kunna skriva dit din adress?
// Liinda
Jag kollade med dom i går och då ska dom byta system i nästa vecka och då fungerar inte co-adress..
Visar du aldrig brickan? Här kommer man knappt innanför dörren utan att ha den framme..

#6; Men då borde du ju kunna skriva ditt namn istället eller din adress.
Åh säga åt dom! Det borde dom väl förstå om dom jobbar inom vården?
Jaha , vad skumt…
Nä jag tror inte ens jag har kvar min bricka ;P
// Liinda
Nope, dom går efter bokföringsadressen. Och här hos mig bor hon ju inte, haha

Har heller inte visat bricka på flera år det är legitimation som gäller här.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Vad knepigt att det skiljer så.. Undrar vad det beror på?

Beror det inte på att patientbrickan där kan du ju använda någon annans, men legitimationen där finns det ju en bild som visar att det verkligen är du.
Hälsningar
Louise
Det beror troligen på det system man använder sig av. På endel ställen har jag behövt patientbricka och det har varit där de har en såndär apparat där man drar ett annat papper över så texten kopieras. För bla. reseräkning eller liknande. Då har de önskat att jag har patientrickan med.
Men där allt sånt är datoriserat så behövs inte det, så det är nog bla. av den orsaken det skiljer. Är olika även på samma sjukhus har jag märkt här.
Helt sjukt att de inte kan skriva in en annan adress också.
Det kanske är det systemet som vi ska få då? Alltså det med bara legitimation istället för bricka? Ska visst bli mer spännande än vad jag trodde detta… haha
Håller med dig, DodeN, de borde ju kunna skriva in en annan adress men det verkar tji den det..

Får man inte betala extra om man tar läkarbesök på räkning ??. Där jag jobbar betalar vi alltid kontant ur henes fickpengar. Skulle det sen krisa kan vi alltid ring GM och be om exraslantar vilket visserligen aldrig behövs =)
Nej, det kostar inget extra. Varför tror du det?

Brukar väl alltid bli avgifter etc men jag har egentligen ingen aning eftersom jag inte tar räkning =)

Jo i mitt landsting kostar det extra 50 spänn läggs på den vanliga kostnaden
Annica
Folktandvården vet jag tar ut en avgift men vet inte hur det är här i landstinget.

Här där jag bor så läggs det på en administativ avgift på 50kr om man väljer att få hemskickat en faktura vid läkarbesök.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hm… få nog kolla upp detta lite bättre tror jag. Men den sista räkningen jag fick var på 100 kr, och då kan väl ingen avgift vara pålagd?

När jag har varit på sjukhuset skickas det alltid ut en faktura om man inte betalar med kort och där är det ingen fakturaavgift, hos husläkaren betalar jag alltid kontant sådär vet jag inte hur det fungerar med räkning.
Hälsningar
Louise
Precis som med allt annat så varierar det om avgift tas ut eller inte, även inom samma landsting. Vad jag har märkt så tar tandvården ut en avgift på 50kr, medans vanliga vården inte gör det… än. Är nog bara en tidsfråga.
Jag försöker alltid betala med kort så jag ska slippa att glömma och få betalningspåminnelser sen. Men vi får inte ut vårdagifter från soc innan utan allt sånt måste ansökas om så speciellt tandvård är för dyrt att ligga ute med, så där måste vi ta faktura.