Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettot-off-topic
Läst 1951 ggr
[per50]
0

Första advent och skyltsöndag.

Nu nalkas det mot första advent och skyltsöndag, och nu skulle det vara roligt att veta om ni tänker gör något speciellt då.

annicabjo
0

Jag ska nog inte göra nått speciellt mer än att sätta upp lite ljusstakar o stjärnor i fönstren , det piggar upp lite i mörkret

Annica

[per50]
0

Jag jul pysslat lite igår med att ta fram julstakar, julstjärnor och sätta upp julgardiner och några tomtar i bokhyllan.

annicabjo
0

Jag gillar julen, inte för paketens skull de har vi valt bort vi ger bara de småttingar som finns , julen för mig betyder att jag får en chans att samla alla mina kära omkring mig några timmar , det är så sällan vi kan mötas upp tillsammans och alla träffas hos mig Glad okej ska väl medge att det är skönt när allt är över också och man kan sjunka ner i softarsoffan och bara njuta av lugnet som infinner sig efter en julafton med "godingarna"

Annica

DodeN
0

Jag gillar inte alls julen, eller jo men inte julafton. Det är mest förknippat med ångest och jobbiga tillställningar. Nu när jag och sambon bor själva så har jag pyntat och plockat fram julsakerna runt första advent. Vi brukar vara borta under julhelgen så då får vi inte njuta av våra julmys om vi inte plockar fram grejerna tidigt.

Så allt kommer fram här och så blir det en månad av förhoppningsvis lite lugn och mys. Köpte en ny tomte på second hand i veckan, så nu har jag nog 10 tomtar :D

När jag bodde hemma så var det här en tid av stress och massa måsten, vi gick till kyrkan varje söndag och det var luciafirande, julmarkand och sånt också. Nu blir det inget alls av det. Ska julstäda lite nu, julgardinerna tror jag behöver tvättas först. Sambon är ute på eget äventyr idag så då passar jag på ;)

buzz
0

Jag har lovat att baka och skänka till en förening så hela fm ska jag baka och sen köra och lämna av. Sen ska vi strosa lite på stan och kika på julskyltningen.

Har ni förresten upptäckt hur rysligt dyrt saffran är i år…? 130 kr för 4 påsar och då tog jag den billigaste sorten (Ica`s)

[Norum]
0

Jag ligger efter så jag har mycket att göra i morgon. Jag skulle sätte upp julgardinerna i kväll och upptäckte att omtagen hade blivit alldeles rosa! Skrikandes Så jag fick fara i väg och köpa nya.. på metervara.. urk! Så jag har suttit med nålar och symaskin hela dagen.

buzz
0

Huu, sy är pest..roligare att baka! Flört

[per50]
0

Håller med dej buzz, men det blir att baka bara lite lussekatter i år, men såklart också kanelbullarTungan ute Här ger vi vuxna inte varandra några paket, barnen får några men inget svindyrt, många förköper sej på julklappar, det är onödigt. När man var liten var vi hela släkten på julen, det var både roligt och jobbigt, men det var skönt att få pusta ut när lugnet lagt sej.

[Norum]
0

Älskar att baka! Men det kan vara kul att sy också ibland. Fast inte dagen före 1:a advent kanske.. haha Tidspress är jag inte så duktig på, om man säger så. Men det blev inte så tokigt om jag får säga det själv..