Inköp till hm
Jag har hjälpt till med en del inköp åt en Hm. Hur redovisar jag det i bokföringsprogrammet?
Ska jag skriva affärens namn eller det går att ha en gemensam post för det?
Det beror lite på hur du har betalat det hela.. Har du använt kort eller tagit ut kontanter?
Jag har betalat med kontanter…
Det enda du kan göra då är väl att föra in det under "Övrigt" och sen redovisa alla kvitton separat i årsredovisningspärmen. Varför använder du inte kort såna gånger? Mycket smidigare..
Första affären tog inte kort och sen blev det kontant för resten oxå av bara farten.
Men det låter helt klart smidigt att betala med kort. Får ta och leta upp sådana affärer istället! 
Jag personligen tycker det känns lte obehagligt att ha deras kontanter, så kan jag inte handla med kort så byter jag affär. Eller så sätter jag in x-antal kr på brukarens kort, då blir det ju bara en rodovisning. :)
Redovisar du inte kvittot på årsredovisningen när du betalat med kort?
Inte om jag använder brukarens kort, då är det ju en direktutbetalning till brukaren. Och den redovisar jag.. Sen vad pengarna till kortet används till spelar ju ingen roll.. Så gör i vart fall jag.
Det känns lite konstigt att göra så när hm själv inte alls förstår vad jag handlar på kortet.
Hm, det kändes bättre med kontanter av någon anledning.
Man kan ju göra på många olika vis, det finns inget rätt sätt. Men med ditt sätt blir det en fasligt massa redovisning och det undiker jag om jag inte är tvungen. :)