Pyssel tips - mössa
Här kommer ett pyssel tips som tar lite längre tid att göra.
Men denna kan man börja tillsammans med och nästa gång man ses så kan ni avsluta tillsammans om mössan är klar.
Nu tog jag tyvärr inga bilder under stickningens gång.
Men ska börja på en ny mössa imorgon.
Eller ikväll , ska försöka få några bilder då!
Materialet har jag köpt på Panduro hobby!
En Quick Nit!
Jag kan sticka vanliga halsdukar men inget mera.
Men med denna lyckades jag göra en söt mössa på mindre än 2 timmar.
Man får med en "krok" och en nål för fästningen, nålen är i tjock plast så det är ingen risk att göra sig illa när man fäster tråden ;)
Sedan följer en väldigt lätt och tydlig beskrivning med.
Med både text och bilder.
Jag rekomenderar att man köper den största ringen om man ska göra mössa till vuxna.
Det finns även raka för halsukar. Men man kan göra halsdukar med den här ringen också. ( Kommer visa även det sen ) .
// Liinda

Fränt! Detta ska jag visa min lilla dam i morgon, hon är en riktig pysselmaja.. haha Tror hon skulle gilla detta faktiskt.

Ja det är riktigt roligt och väldigt lätt.
// Liinda
Ska tala om vad hon sa i morgon.. påmin mig bara! haha Minnet är inte vad det borde vara längre.. (stressad för allt älgkött kommer i morgon)

haha ska försöka men jag lovar inget ;) hehehe.
Ehum! Vad roligt för er ;P
// Liinda

Skruttis, har du kollat om det var något för henne `?
// Liinda
Oj, det glömde jag tala om för dig. Förlåt..
Hon har en pysseldag i veckan på dagcentret och hon skulle kolla med dom där om det var något som dom kunde ta upp där. Så kanske dina mössor sprider sig i kommunen.. *L*

Åh vad roligt, får hoppas på det då :) Ja jag anser att det är en väldigt rolig och lätt sak för alla människor.
// Liinda
Visst är det så.. Ska träffa henne igen nästa vecka så jag ska kolla då vad som har blivit sagt.

Ja :) Glöm inte åh berätta.
// Liinda
åh, så kul det ser ut. Ska se om jag hittar något sånt häromkring. Letar efter något att göra och sy och sånt klarar jag inte längre. Men vill göra något för att träna fingermotoriken och sysselsätta mig. Jättetack för tipset.

#11; Då måste jag säga att detta är ett jätte bra tips till att träna fingrarna ;D . Jag ska börja på en halsduk imorgon, så då kan jag visa bilder på den när den är klar
// Liinda