Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1398 ggr
buzz
0

Gode män blir ni kontaktade..

…när där är något viktigt kring Hm?

Missade precis ett beslut som skulle överklagas. Biståndshanläggaren hade skickat hem det till min hm som visade det för mig först när det var för sent att överklaga. Ändå har jag pratat med b.handläggaren och hon har mina uppgifter.

Sen en annan hm hade gjort av med sina glasögon och behöver nya, fast jag haft kontakt med personalen så har de inte sagt något till mig. (Hm kan inte berätta själv)

Det blir svårt att göra ett bra jobb som god man…

[Norum]
0

Jag ändrar alltid adressen så att all sån post kommer hem till mig.. Annars skulle det lätt kunna bli väldigt fel. För hur det än är så är det jag och du som godman som är ansvarig för ansökningar och sånt..

Men visst kan det vara både si och så att vara gm ibland..

annicabjo
0

Jag fixar särskild postadress men tyvärr så är det inte alltid det fungerar, när det gäller deras omsorg o hemtjänst så är den inte alltid den bästa.. jag har varit med om att personalen inte kontaktar mig om något har hänt som jag bör veta och det har varit allvarliga saker allt från dödsfall till misshandel och det är då "hornen" växer ut.

Annica

Annica

buzz
0

Jag har också beställt så att den viktigaste posten ska komma hem till mig. Men b.handläggaren har valt att skicka den direkt till min Hm.

Och jag har dessutom pratat ett par gånger med henne i telefon. Hon kunde iallafall kläckt av sig att hon skickat den till hm så kunde jag bett om pappren där. *muttrar*

annicabjo
0

Ja man blir lite ilsk ibland, men man vet inte varför det inte klaffar alla gånger , bara att tjata på och bli riktigt förbannad :) då kanske det blir bra till slut

Annica

Annica

[Norum]
0

Som på mitt äldreboende.. där har dom bytt min Hm:s kontaktperson (den förra bytte jobb och slutade) sen har ingenting fungerat. :(  Jag får inte ens räkningarna från läkarbesöken och ingen ringer när hon är utan pengar. Allt tog liksom bara tvärstopp..

annicabjo
0

Samma här, min HM fick hjärtattack men det var tydligen inte så viktigt för mig att veta, hennes bekant ringde mig och var irriterad över att jag inte kom till sjukhuset Grrrrr när jag frågade personalen varför de inte kontaktat mig fick jag till svar att kontaktpersonen var på semester MEN HALLÅ tycker nog att någon annan kan lyfta luren istället då.

Annica

Annica

[Norum]
0

Egentligen är det bra konstigt.. Ibland ska kontaktpersonen knappt göra någonting utan ringer så fort det ska hända nåt (läkarbesäk, tandläkare, handlas kläder mm) och ibland skyller alla andra på att kontaktpersonen är ledig och då gör ingen nånting! Hur man än gör har man ändan bak liksom..

Men med en infarkt tycker man ju att ordinarie personal borde kunna tänka själv.. Förvånad

annicabjo
0

Sant Skruttis

Annica