Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettekonomi
Läst 1302 ggr
buzz
0

Hur gör jag...

Det enda uttaget jag gör till min ena hm är från bankomatkortet när personalen behöver kontanter till min hm.

Nu ska jag beställa och betala en tårta till min Hm.

Men om inte tex ett bageri skickar ut faktura.

Hur löser jag snyggt då ett uttag på en ojämn summa.

Brukar ni ta ut summan direkt på banken? Tar jag på kortet så blir där pengar över. Är ni med? :-)

LiindaH
0

Kan du inte sätta in pengar på kontot igen det som blir över, så spar du kvitto ?

// Liinda

[Norum]
0

Vad är det för personal? Assistenter, gruppboende eller vad då? Finns lite olika lösningar..

buzz
0

Det är ett serviceboende. Men har beställt tårtan genom köket i samma hus.

[Norum]
0

Men då ska det väl kunna finnas kontanter som är inlåsta där? Så har jag det hos "min" tant..

LiindaH
0

Ja du kan väl ta av "fick" pengarna, så ger du bara nya när det behövs ?

// Liinda

Loucar
0

Det brukar inte vara några problem att få faktura så har jag gjort många gånger när jag jobba i kök på äldreboende.Glad

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

buzz
0

Faktura gick inte att få fick jag veta nu när jag beställde.

Klart jag kan ta det genom fickpengarna hos hm men hade tänkt att lösa det utan att blanda in personalen. Och så får jag först fylla på fickpengar innan jag kan ta till tårtan. Hur kan en sådan liten grej bli så invecklad. Fniss. Jag kommer nog på nått smart snart. Annars så får jag sätta in det som blir över.

LiindaH
0

Ja vill du inte blanda in personalen kan du väl ta ut X kronor sedan är det ju faktiskt bara och sätta in resterande på konto!

// Liinda

buzz
0

Jag tror det blir bäst så! Glad

annicabjo
0

Ta ut pengar, betala tårtan och skriv in hela summan i HM kassabok på hemmet och spar kvittot, lämna resterande pengar i HM kassaskrin på hemmet

Annica

Annica

Denna kommentar har tagits bort.