kan man stämma Godeman
Jag har skrivit här förut om min Godeman som beeter sig som hon vore min förvaltare.
Hennes handlade har givit mig väldiga problem och otrevliga överaskningar.
Jag har pratat med överförmyndaren och fått tillstånd att jag skall byta GM.
Hon verkar inte tycka att Gm har gjort några fel. Finns det någon annanstans man kan anmäla detta som tillexempelt att man anmäler läkare som begått tjänste fel.
På något sätt känner jag att denna person skulle behöva få någon form av varning. Vissligen handlar det inte om förskingring av pengar. Utan att hon gjort många saker över min vetskap och sedan skyllt på andra.
Tillexempelt idag:
Jag ville att min Gm skulle säga upp mitt telia abnomang för att sedan flytta nr till min IP telefon på com hem får ett mail av GM där hon skriver att alla mina tjänster på Comhem förutom Bredbandet är uppsagda pg.a obetalda fakturer.
Jag gick in på mina sidor på Comhem. Enligt den har jag inga obetalda fakturera hos comhem. Men jag ringde även upp dem eftersom jag tyckte det var konstigt att det skulle vara avslutat. Personen jag talade med på Comhems faktura avdelning sa att det inte fanns några obetalda fakturera. Men att min Godeman hade sagt upp de övriga tjänsterna hos comhem uppsägningen skulle gälla från sista oktober.
Jag frågar min Gm varför hon ljugit. Men hon hävdar att hon bara refererar det som Comhem sagt. Jag kan inte tänka mig att Comhem säger en sak till henne och sedan helt frivilligt återskapar öppnadet av mitt abonomang utan vidare om de själva sagt upp det?
Var på möte i går med ÖF med på mötet var mitt personliga ombud och GM. Jag har informerat ÖF om de senast hände. Men hon sa att att hon inte har med saken att göra. Utan jag och GM måste komma överens. Tills hon hittat någon annan. Kan inte GM få nån slags prick eller varning när de behandlar männinskor på de sätt de behandlat mig. Jag mår fruktansvärt dåligt av hela det här och hoppas att ingen annan av hennes HM har drabbats på samma sätt.
Vad synd att det har blivit så här då.. Inte kul när det krånglar. Men jag tror inte man kan få en varning eller prick.. Tillsägelser men knappast nåt annat, inte vad jag vet i alla fall. Däremot om en godman dår många klagomål så får man ju till slut inga fler uppdrag.
Det du kan göra är att skriva ner alltsammans och skicka det till länsstyrelsen. De är tillsynsmyndighet över detta med godmanskap och ska kolla upp om det har blivit nåt fel.
Du kan ju själv fixa detta med comhem om du vill.. det är ju inte tvunget att det är godemannen som ordnar sånt.
jösses… om du har några anhöriga eller vänner som kan stötta dig lite tills du får en ny godman så kanske det är ett alternativ så slipper du ge den GM du har nu några fler uppdrag. För du får ju säga upp abonemang och sånt själv, eller låta en vän göra det om du vill.
Hoppas det löser sig fort för dig.

Oj jösses amalia vilken resa i sig.
Men jag skulle nog göra som Skruttis rekomenderar.
Hon är väldigt duktig inom detta ämnet.
// Liinda
Värst vad du smörar då, LInda.. Vill du nåt eller her du gjort nåt galet?? haha
Men faktum är att man gar kvar sin rättshandlingsförmåga som det så fint heter och kan därför själv fixa såna här saker. Bara för att man har godman blir man ju inte livegen.. men får göra saker och ting själv om man vill och kan. :)

mäh! Jag smörar inte.. Var bara ärlig…. Åh snäll :( Men får sluta mde det då :(
// Liinda