Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 2103 ggr
[Norum]
0

Att ringa runt

ger mig huvudvärk och deppig.. Jag har i dag suttit i telefon med Datainspektionen, Socialstyrelsen och Länsstyrelsen och pratat om Magna Cura.. Gissa hur många lagar och paragrafer det finns? Jag har hört dom alla idag! Jag blir trött!

Jag får dra samma historia femtielva gånger och ingen vet vem som har hand m vad. Magna Cura stöder sig på bla LSS, SoL och PUL.. olika instanser och olika handläggare. Kan inget vara enkelt?? Skrikandes

Programmet är ju ett skitsystem på ren svenska och någon måste ju kunna granska hela programmet och inte bara "deras" bit..

Om det inte vore så viktigt skulle jag ge upp nu.. Om ändå fler vågade stå upp och hojta till.. Ingen vill ha "storebror" över sig 24 timmar om dygnet.
Varför i hela friden reagerar ingen?! Skrikandes  Skrikandes

AnneN
0

Jag tycker du gör ett toppen jobb med detta… Tyvärr är jag för dåligt insatt för att kunna göra något annat än hejja på dig

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Det räcker långt det, Anne. :-)
Har inte gjort annat än suttit i telefon i dag men jag tror att det börjar lossna äntligen.. Nu kan jag inte göra mer förrän jag är förvaltare. Nu vill jag bara sova… *trött*

buzz
0

Det bästa sättet att få respons är kanske att vända sig till någon tidning…Skrattande

Anders45
0

Jo det är nog så  bra med tidningar.

Förbered en pressmeddelande och skicka det till en eller 2 tidningar.

Blir det reaktion så ställ upp på en intervju och var ordentligt förberedd.

Det är jättejobbigt att hålla på att ringa runt till myndigheter, så vi hejar alla på dig

[Norum]
0

Tack snälla ni… Det här med tidningar, jag har tipsat några men får ingen respons. Än så länge kan jag ju inte bevis nåt… Den dagen jag får mitt förordnande om förvaltarskap.  då har jag rätt att se papperen och då har jag ju mer bevisad fakta på benen..

LiindaH
0

HUA min själ vad jobbigt.
Men jag hoppas innerligt att du kommer någonstans med allt ditt arbete kring detta.

HEJA HEJA

// Liinda

[Norum]
0

Jag vte fakktiskt inte vad som händer nu.. Får vänta ett tag och se om det händer nåt.

LiindaH
0

Mmm finns det något man kan göra ?
Alltså vi andra, med åh hjälpa dig ?

// Liinda

[Norum]
0

Nä, tror inte det.. mer än att kolla om det finns i era kommuner och klaga som attan ifall det finns. Är man inskriven inom omsorgen och inte har gett sitt samtycke ska/bör man ställa till ett helsike för dom. Men det beror ju på hur/om man orkar..

LiindaH
0

Ofan!

Mmm.. Kanske kan kolla det när man har mer tid och ork!

// Liinda

cirrun
0

Det är integritetskränkande om verkligen alla som jobbar inom kommunen får se invånarnas akter i Magna Cura.

Dit skall man dessutom skrivas varenda hjälpinsats med klockslag, som utförs av kommunen. Vi vet att för dom datakunniga hackare är det bara lek att komma åt känslig information.

Då kan man fråga sig har ingen tänkt på säkerheten för vårdtagaren?

Kanske ingen bryr sig innan det är för sent.

Hejar dig Skruttis, stå på dig!

[Norum]
0

Tack, Cirrun! Jag vet inte vart detta leder men händer inget så får jag testa andra grepp.

Jag tycker det är fruktansvärt otäckt detta. Ska till kommunn i morgon och kolla om en av mina Hm är inskriven i det, är h*n det vet jag inte riktigt vad jag kan göra åt det för det finns då inget samtycke. Och det kommer det heller aldrig att bli..

cirrun
0

Har du kollat om dom har datainspektionens godkännande, eller måste inte kommuner ha det?

cirrun
0

Sorry, läste igen din första inlägg och såg att du hade ringt till dataispektionen redan.

Undrar då om det är så att någon måste anmäla till dom nåt misstänkt lågbrott, innan datainspektionen kan utreda?

[Norum]
0

Just nu är det datainspektionen, länsstyrelsen och socialstyrelsen jag har pratat med. jagade hon på länsstyrelsen i dag men lyckades inte få tag i henne, bara möten hela dagen lång.. Så jag får prova igen i morgon..

elize-l
0

Hänt något nytt ??

[Norum]
0

Nope.. inget officiellt i alla fall. Väntar på lite blanketter som jag ska skicka iväg till en myndighet sen. Efter det så kanske..