ToveLi
Nu har jag smugit omkring länge nog här inne så det börjar väl bli dags att ni får veta vem ToveLi är.
Jag är 32 år, bor med min man, min dotter och tre ljuvliga huskatter i Växjö.
Jobbar som undersköterska på ett äldreboende och stortrivs. Läser mycket, dricker litervis med te och är aktiv i Röda Korsets besöksverksamhet.
Jag har två hjärtefrågor jag kan prata mig varm om, det ena är kattens status i samhället och det andra är hur äldreomsorgen i Sverige ser ut.
För övrigt samlar jag på handväskor och är märkligt fascinerad av seriemördare.
Hej, ToveLi och välkommen! Tänk att det finns fler än jag som har mani på handväskor.. trodde jag var ensam. haha
Äldreomsorgen är verkligen en mixad värld, en blanding av det bästa och det sämsta. Ska bli spännande att höra vad du tycker om den..:)

Ansluter mig till handväskgänget *skämms lite* men jag har också denna underliga fascination.
Mamma var här igår så jag "tiggde" av henne den väska hon hade med sig. Det började med att jag sa att jag tyckte den var snygg men själv tyckte hon inte om den för att var så många fack att hon tappade bort allt hela tiden. Så hon skulle slänga den hade hon bestämt sig för.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Slänga en handväska?? Vad är hon för sorts människa?!
Så kan man väl inte göra heller.. tur att du räddade den. haha

Jag kan inte ansluta mig till handväskgänget, det måste bli balans i sakerna så jag håller på besöksverksamheten som jag själv håller på med.
Är det Röda Korset eller någon annan organisation som arbetar inom med besök?
Själv är det inom Röda Korset och jag går en gång i månaden. Jag tycker att under det året som nu har gått så har jag fått helt nya infallsvinklar och synsätt på nya saker. Nu känner jag mig mogen för att börja gå på häktet också. Det är ju andra förutsättningar där, man får tänka på att den man besöker kanske inte alls har gjort det som man f.n är häktad för. Ingen här är ju dömd för något.
Det är också skillnad på att träfa en grupp och på häktet en och en.
Jag arbetar f.n deltid med att hjälpa andra med att skriva överklaganden till FK och Länsrätterna, samt med div annat juridisk och redovisnings uppdrag.
Hör gärna mer om din erfarenhet av besöksverkamheten.
Har en enkel hemsida f.n www.juridikhjalpen.se

Handväska? Vad är det för påhitt? Va?
*gömmer mina väskor*
Seriemördare 

// Liinda

Själv ansluter jag mig till gänget som är märkligt fascinerade av seriemördare. 
Envishet och drömmar