Tystnadsplikt
Har inte Godemän tystnadsplikt?
Får de upplysa en annan ang sin klient eller ens diskutera sin klient med en annan person?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Vi har inte tystnadsplikt, det stämmer. Men för den skull ska man ju inte prata om andra..

Jag anser att det är fel att GM inte har tystnadsplikt…
Jag skulle aldrig våga lita på en GM om jag hade en sådan :O
// Liinda
Nja, skulle man prata brevid mun så kommer det fram.. och hur många uppdrag tror du att man får då? Dessutom kan man ju som privatperson bli stämd för förtal.
har man inte den etiken och moralen inom sig ska man inte vara godman, tycker jag.

Det är sant… Tänkte inte på det
// Liinda
Fast jag erkänner att det vore väldans bra om det var tystnadsplikt till en viss del. Ibland måste man berätta lite för att kunna få den hjälp man vill ha och behöver och det skulle bli svårare om man hade fullständig tystnadsplikt.

Du har alldeles rätt Skruttis att visst måste man tänka sig för innan man pratar, men det blir ju helt omöjligt om inte man kan säga nåt och få ett råd tillbaka.
Ibland går det till överdrift när framförallt myndigheter skyller på sekretess och personlig integritet när man inte vill stå till svars för något som man inte gjort eller också gjort fel.
Lite sunt förnuft brukar bli bra.
Visst är det så, Anders. Ibland måste man "skvallra" för att komma någon vart men då brukar jag alltid tala om det för min Hm. Så att han/hon vet vad som har sagts.