Godman sälja bostad
Mors Godman sa rent ut att JAG och min Mor fick Inte sköta försäljningen av Mors lägenhet det skulle hon göra. Jag begriper mej ej på Godemän som agerar Förvaltare. Mor är klar i knoppen enda som felar är att hon är blind samt har hörapparat på bägge öronen. Jag sa Min mor och jag sköter detta du får vara med och lyssna men INTE ta några beslut, min mor var med mig då detta sades till Godman. Godman sa det är hon som sköter försäljningen, anlitar mäklare etc etc.
Jag vet ej om jag orkar längre man har ju Noll talan. Länstyrelsen gick ej få tag på men bett dem ringa upp.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Att sälja fastighet ingår i uppdraget och är alltså godmans ansvar. Men.. om din mamma (som har godemannen) vill sälja den själv så visst får hon det. men då skulle jag som godman ha skriftligt på det så att jag inte inte råkar illa ut juridiskt. Det skulle jag göra av 2 anledningar.. Dels för att det är mitt ansvar som godman och dels för att inte riskera att bli åtalad eller skadeståndsskyldig om det blir nåt fel med försäljningen. Som godman skulle jag akta mig väldigt, väldigt noga en sån här gång..