Vid byte av godman
När någon ska byta godman.. vad ska göras egentligen innan det går igenom? Jag vet att den gamle godemannen ska göra avslut på sin redovisning, och nåt mer behövs väl inte? Eller har jag missat nåt?

Nej tror inte du missat något, när jag har tagit över efter någon annan godman så har de gjort en "typ" årsredovisning som jag sen får en kopia på och jag i min tur ska skicka in en förteckning.
Jag får också årsredovisningar för 10 år bakåt i tiden som man ska checka av
Annica
Annica
Tycker bara att det tar sån lång tid.. den gamle godemannen har bråkat länge nu och vill att jag ska ta över och meningen vara tt det skulle bli från 1/9.. Men hon har inte lämnat in sin redovisning än! Hon har ju vetat om detta i snart en månad så jag fattar inte vad det sitter fast i..
Vad menar du med att du går igenom 10 redovisningar?

Ja jag har fått redovisningar 10 år bakåt i tiden, men inte meningen att man ska lusläsa dessa utan bara kolla upp om vissa inköp o dy har skett, de är redan godkända och fått sin stämpel.
Jag tror att den "gamla" godmannen har några månader (tre?) på sig att lämna in redovisningen och jag som tar över har två månader på mig att göra en förteckning, så är det i mina kommuner.
Annica
Annica
Varför ska du kolla dom om dom redan är godkända?
Förstår inte vitsen med det.. det är ju inte ditt jobb, ingår inte alls i uppdraget. Det är Öfm:s sak och Länsstyrelsen.

Jag håller med dig de är redan godkända men de vill att man ska kolla upp om t ex en TV är inhandlad å så, kan bara säga som så att jag ögnar egenom snabbt tycker inte det är min sak att leka polis och kolla upp andra som haft uppdraget
Annica
Annica
Jag skulle då aldrig ha gjort det.. det är ju sånt som ska skickas med i redovisningen, Har inte Öfm fått med det då får han skylla sig själv.. tycker jag.

Japp
Annica