Hjälp med dolt forum
Jag håller på att se om jag kan ha ett dolt forum på min hemsida. Alltså ett där trådarna inte är sökbara av sökmotorerna tex google.
Men jag skulle behöva lite hjälp.. det ska ju vara lättarbetat, lätt att skriva inlägg, lätt att se nya trådar mm. Vill nån hjälpa mig med det? Jag sköter det administrativa men ett par fräscha ögon och lite idéer är ju aldrig fel. :-)
Jag håller på att byta webbhotell just nu så det kommer att ta några dagar innan allt är klart, eftersom det är helg nu, men sen vill jag komma igång så fort som möjligt.
Denna sajt kommer ju naturligtvis att finnas kvar ändå, den försvinner ju inte. :)
Ingen som känner sig frestad att testa?

Är nyfiken på varför du startar ett dolt forum där då det finns en forumdel här som är dold och inte ska vara sökbar för google och andra sökmotorer?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag vill ha både ett öppet och ett dolt forum… Ett dolt forum har fördelen av att man kan prata mer öppet om många frågor, i en dold tråd här blir det bara i en tråd liksom. Båda forumen har sina fördelar och båda behövs, tror jag.
Jag sticker in här bara för att konstatera :
- jag fattar inte skilnader mellan
sajt - blogg - tråd
eller
inlägg - kommentar
eller
medarbetare - värd
(jag skriver alltid bara där man kommenterar inlägg)

Sajten här är Frivilligarbetare, alltså hela paketet. Sen finns här andra sajter; Iller, Goda Nyheter, Kolhydrater, diverse hästsajter, hamster, psykologi plus 100 till.. :-)
En tråd är ämnet man diskuterar, i detta fall ett dolt forum.
Blogg är som en slags dagbok på nätet där man kan skriva om vad man vill…
Inlägg och kommentar är samma sak.
En värd har ansvaret för sajten (tex frivilligarbetare) och en Medarbetare har samma befogenheter som en värd och kan göra allt en värd kan men har inte det juridiska ansvaret för sajten.
Vet inte om jag förklarar det på ett bra sätt…
Om någon vill testa eller är nyfiken kan ni kika in här.. Men kom ihåg att jag är i startgropen och inte är färdig med forumet än. Jag har en del grupper och kategorier men det kommer säkert att fyllas på allteftersom behovet finns. Det är ju ett dolt forum så ni ser inget av det om ni inte är inloggade.. :-)

#5 nja inlägg och kommentarer är inte riktigt samma sak, inte enligt min tolkning iallafall.
Inlägg = Det som skrivs nytt för att skapa en tråd (det som är #0 i trådarna).
Kommentarer = Svar på inlägget
_**/Mvh Anne
*7 Jaha, skiljer du på det så? Du har nog rätt när jag tänker efter.. så har jag aldrig tänkt på det faktiskt.
Tack för era förklaringar, räcker för mig - fast jag undrar ändå en sak: om någon vill starta en ny tråd så det måste väl göras på någon annans sajt och då som en kommentar till dennes (sajt-ägarens) inlägg.
Eller är det så att alla har egen sajt men det är ganska meningslöst att starta en tråd där för ingen besöker den?
haha, jag kanske kronglar till detta nu, jag vill inte starta nån tråd; för diskutionen ta fart bra även på kommentarer och den kan få vilka greningar som hellst och tankarna kan leda till vad som hellst som sedan faller på våra läppar och 'lappar'.

Här uppe till vänster hittar du en ruta det står "Skriv inlägg" på, där klickar du för att starta en ny tråd. Varför skulle den startas på en annan sajt? Om du startar en tråd på en annan sajt om godmanskap, kontaktpersenoner eller nåt som hör till denna sajt kommer ju tex jag inte att se den tråden, jag är ju på denna sajten.
Startar du en tråd här inne så läses den.. varför skulle ingen läsa den, det förstår jag inte. Eller vad menar du med att ingen besöker den?
det står till höger: min personliga sajt
- är det meningen att man skall kunna starta där en tråd, - alltså att när jag ser min egen presentationsida så skulle jag kunna trycka på vänster sida "Skriv inlägg" och då kanske någon skulle bli nyfiken att läsa den inläggen och sedan möjligtvis kommentera den - och då skulle tråden vara ute i cypervärlden iFokus.(hur kan någon då bli nyfiken på min sajt?)
- jag tror att kunskapen om hur nätet fungerer kommer vara oerhört viktigt 'härifrån till evigheten' - särskilt när vi flyttar våra egna tankar och föreställningar till den nya kommunikationsformen

#11 Nej på din personliga sajt går det inte att skriva inlägg, det går däremot att skriva blogginlägg (dagbok), det är bara på diskussionssajterna som det går att skapa inlägg för diskussion.
_**/Mvh Anne
ok, det blev ett nytt begrepp: diskussionssajt
(dagbok är inget för mig)
Tack 

#13 Ja forumen är ju diskussionssajter = sajter där man diskuterar olika saker.
_**/Mvh Anne