Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1496 ggr
lejoninna
0

Nu är det klart

Jag har fått pappret från tingsrätten.

Dom har utsett en GM till mig.

Det känns jätte skönt, ska träffa henne nästa vecka och gå igenom och "lämna" över.

Det känns som att det är flera stora stenar som lyfts från mina axlar. Nu kan jag äntligen påbörja min resa mot att bli frisk.Glad

Loucar
0

GrattisSkrattande

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

LiindaH
0

Härligt åh läsa.
Hoppas att du kommer trivas med din GM åh att allt kommer gå bra.

// Liinda

lejoninna
0

Vi träffades innan ansökan gick iväg till tingsrätten och jag kände på en gång att personkemin stämde. Det kändes som att det var äkta att hon ville hjälpa mig, inte bara för att hon får betalt för det. (hoppas ni förstår vad jag menar)

jag är så glad att jag får den här möjligheten att få ordning på ekonomin och att målet kommer att vara att kag ska klara av att ta över själv så småningom. men tills dess så sköter hon om det.

Nu kan jag slappna av och känna hur oron rinner av mig, nu vet jag att jag kommer att få det stöd jag behöver.

LiindaH
0

Jätte roligt att höra =) .
Skriv gärna oh berätta hur det går =)

// Liinda

[Norum]
0

Skrattande Vad glad jag blir för din skull.. Du ska se att det rätt så snabbt blir annat för dig. Det brukar inte ta lång tid innan man som godman får ordning på det hela.

Sen kan jag tala om att det där med betalt… nja, det lilla arvode man får får nog räknas som kaffepengar nästan. Det är inget man blir tjock av precis. Ofta gör man detta för man tycker om att hjälpa och tillfredsställelsen över att kunna göra en skillnad.. Så är det i vart fall för mig.