Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: godman
Läst 1065 ggr
lejoninna
0

Är på rätt väg

Har idag fått klart att jag får hjälp från boendestödet 4 timmar/vecka och det ska utvärderas efter 6 veckor. Sedan ska jag träffa ÖFM nästa vecka, för att få information och dom ville ställa kompleterande frågor.

För första gången på 10 år så känner jag att jag får den hjälp som jag så länge behövt. För första gången så kan jag släppa oron för ekonomin och allt det andra röriga.Glad

jag är på rätt väg……

[Norum]
0

Vad skönt att höra, Lejoninna! Vad glad jag blir.. Glad
Du ska se att det kommer att lösa sig med allt.. Boendestödjarna är en jättehjälp och är hur gulliga som helst. I alla fall i denna kommunen.. :-) Kommer dom 1 gång i vecka eller delas timmarna upp i olika pass?

lejoninna
0

Tanken är 2 gånger i veckan. Och jag är jätteglad att jag för engångs skull, kunde ge upp, blotta strupen och säga hjälp.

[Norum]
0

Det svåraste som finns är att be om hjälp.. Jag har också svårt fördet, men den enda som blir lidande av det är ju jag själv och ändå.. Jag går tills jag står vid stupet! Då kanske jag kan kraxa fram nåt.. Varför ska det vara så svårt? Det finns ju hjälp att få och oftast är det så lite som behövs..

Åh, vad skönt för dig att dom kommer 2 gånger i veckan! Du ska se att det kommer att bli mer struktur och rutiner sen dom har varit hos dig några gånger.