Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1240 ggr
lejoninna
0

Fler funderingar

Jag erkänner, har fruktansvärt svårt att ta in information och ja, jag fick säkert viss information. Öfm ringde mig idag,ansökan lämnades in i går. Hon och en kollega vill träffa mig om 1,5 vecka. Vad händer nu?

Ni är underbara och betyder mycket för mig ljust nu. Att kunna ställa mina frågor som jag behöver formulera dom för att förstå själv. Ocg att ni med all kunskap svarar, det är guld värt.

DodeN
0

Har du träffat dem innan, för annars kanske de bara vill informera om vad som kommer hända och ställa lite frågor till dig.

Vi tog själva kontakt med dem, med hjälp av vårat personliga ombud, för att kunna ställa frågor och få veta vad som kommer hända och att de får en bild av villka vi är. Det kanske är så de lär känna dig lite och kan matcha ihop dig med rätt person sen när beslut om godman kommer.

[Norum]
0

Tror du har rätt där, DodeN.. Eller så vill Öfm ha lite mer kompletterande uppgifter..

Om jag har fattat detta rätt Lejoninna, så har du sökt Gm själv? Han kanske vill vara säker på att du verkligen vill detta och att du förstår vad det innebär? Svårt att säga..

Men nu när han har fått din ansökan ska han hitta en godman till dig, sen kommer den godemannen att besöka dig. Ni måste ju trivas med varandra, så ni ska så att säga godkänna varandra. För känner du inte förtroende , då kommer det inte att gå. Som godman vet man väldigt mycket om dig tex och då behövs förtroende.

Men när ni två har godkänt varandra så skickar Öfm in din ansökan till tingsrätten som utser din godman och förordnandet är klart.

lejoninna
0

Ja, jag har ansökt själv. Och det var turen kring tingsrätten som jag blev lite osäker på. För som jag fattade det på hur hon sa, så skulle dom skicka in till tingsrätten, som godkände och sedan skulle dom hitta GM. Men då vet jag. Tack så mycket

[Norum]
0

Det kommer ju att ta ett tag innan allt är klart men att du får godman är ju redan klart, så nu är det bara eslutet från tingsrätten som fattas för dig.