Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1071 ggr
buzz
0

En utmaning blir det...

Kommer att behöva hjälpa en Hm att flytta till annat boende. Min hm har ingen som kan hjälpa till. Eller en chans på anhörig fanns men la ut lite hintar och fick kristallklart för mig att någon hjälp därifrån behöver jag inte räkna med.

Att ordna flyttfirma och flyttstädning är ju en sak. Men det svåraste blir att välja vad som ska med till det nya, mindre boendet och vad som ska sorteras bort.

Tänk allt mojs som finns i lådorna i köket…och sen foto,papper alla prydnadsgrejor,kläder,sängkläder, etc

Någon hade ju behövt gå igenom allt det. (Hm orkar inte med det. ) Och det är ju inte meningen jag ska gör det.

[Norum]
0

jaha ja.. då har du det du gör ett tag.. Men prata med Öfm först så att du får extra betalt. Är du smart så begär du en exakt summa på tex 2-3000 kr, beroende på hur mycket det är..

buzz
0

Jaha, det är väl till att kavla upp ärmarna då. Kan man be om en summa sådär. Trodde allt var svävande efter vissa procent av basbeloppet. Bra att veta!

[Norum]
0

När du gör något som egentligen inte ingår i ditt uppdrag kan man begära en summa. Det viktigaste är att innan du börjar att packa, rensa, flytta eller vad det nu är, är att du har klartecken från Öfm. Vet han att det är enda möjligheten ska det inte vara nåt problem.