Bostadstillägg
Jag har kollat upp att det är dags för min Hm att förnya sitt bostadstillägg i november. Hur gör jag för att säkra att det inte blir något "glapp" i utbetalningen med tanke på Fk handläggningstider. Kan jag skicka in ansökningen nu redan och skriva att den gäller from november?
Jag har aldrig fått glapp.. men visst borde du väl kunna det. Är det samma uppgifter nu som förra gången du sökte ska det väl bara rulla på?

fungerar det inte som vid bostadsbidrag att man får en blankett utskickad i god tid innan det man fått beviljat för ett år tar slut?
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag brukar få en blankett hem och sen ska man skicka med alla dessa papper om hyra mm
På endel ställen så är det 8 veckors handläggingstid på sånt, ibland mer.
Man ska få ansökningspapprena ca 2 månader innan, men om jag var du skulle jag kasta iväg ett mail till kundtjänst och fråga. Där brukar man få vettiga svar och fort.
Vi fick glapp på 3veckor på vår nyansökan om bostadsbidraget, vet många som har väntat väldigt länge även om det vara är en nyansökan
Frågade Fk nu och det var 9 veckorts väntetid. De tyckte jag skulle skicka in alla ansökningspapper jag hade men de sa inte något om att det skulle komma hem papper. Det visste jag inte heller…
Är det kopia på hyra och årsbesked på inkomst som ska med?
Hyreskontrakt och om det finns andra inkomster ska också med.
om man redan har lämnat in hyreskontrakt och så räcker det med hyresavi, och inkomster, och fylla i blanketten.
Fast ta med kontraktet också för säkerhetsskull
Ha! Jag fick smäll på fingrarna jag för att jag inte skickade in allt igen. Jag sa att det är ju samma som alltid, h*n bor på ett äldreboende, men det skulle vara hela luntan en gång till… suck!

Elak handläggare jag brukar skriva se föregående anmälan…funkar alltid för mig
Hälsningar
Louise
Tsutt…
Handläggarna här skulle behöva en charmkurs…

Du får väl be två böner om att jag får jobbet på fk så jag kan hjälpa dig
Hälsningar
Louise
Ja, lite insiderjobb… kanon! haha

Funkar nog tyvärr inte så då men……
Hälsningar
Louise