Redovisning
Måste en Godeman ha Kvitton på typ allt jag köper för de pengar hon sätter in på mitt Konto?
Min godeman kräver att veta minsta lilla slant. Jag gillar inte det här.
blir galen på henne. Jag har pengar och jag måste göra veterinär besiktning på Mina hundar. P.g.a, att blandannat hon skickat Länsrätten Djurinspektion på mig. En av mina hundar har skakningar i bakbenet vilket han jämt har haft. Måste uppsöka veterinär. Min Godeman nekar mig att sätta över pengar så jag kommer åt dem. Hon säger att jag skall ta en faktura. Veterinären tar ingen faktura utan man måste betala direkt. Fick inga direkta klagomål på djuren utan några små detaljer som är lätt att åtgärda. Sedan är mina labardorer av jakt typ. Men de tyckte det var för magra.
Det känns inte som jag har någon rätt till mina pengar över huvudtaget. Har försökt att ringa men hon är aldrig anträff bart skriver mail får svar nån gång lite då och då och då knappt det jag vill veta.
Har jag rätt att ta del av min ekonomi?
Kan hon bestämma vilken mat jag skall köpa? Hon skulle ha matkvitton och när hon såg att vi köpt godis och läsk till helgen var det inte alls bra.

Okej !
Då vet jag vad jag har rätt till.
Låt hene inte lura dig till nåt annat.. :)
Om du vill kan du alltid gå in på banken och få ett kontoutdrag.. Det är ju ditt konto. Det gäller om de har godman, inte förvaltare.

Jag har en Godeman men hon verkar mer eller mindre vara en förvaltare. Jag fick tjata som fan för att få pengar till veterinären. Hotade med att Mamma och Pappa skulle lägga ut pengarna till mig. Då satte hon över på engång. Hon har begärt Kvitto på Veterinär räkningen. Inte för jag har nått i mot att ge henne det. Men måste hon verkligen ha kvitto?
Blev jätte arg och fråga om hon trodde att jag ljög om veterinärvården för hundarna.
Är det dina egna pengar som hon har gett dig som "fick-mat"pengar ska hon inte ha kvitto på det. Vad du gör med dina egna pengar angår henne inte.. Har du stora problem med detta så tycker jag att du ska kontakta överförmyndaren för så ska det inte vara.
När jag läser några av inläggen här på frivilligarbetare så verkar det som en del gode män har ett enormt kontrollbehov och översittaregenskaper.
Skönt att sidan och du finns Skruttis!
Sara
Tack, Sara! Det värmer..
Men du har helt rätt, det finns godemän som tror att dom sitter på makten och kan göra som dom vill. När jag gjorde min hemsida tex så ville jag försöka få fram att man har både skyldigheter och rättigheter.. Både som godman och som brukare. För det blir så fel ibland.. Och kan jag hjälpa en eller 2 så är jag nöjd. Ingen ska ha det annat än bra.. 

Jag har skrivit ett brev till Överförmyndaren
får jag PM dig Skuttis får du säga vad du tycker
Visst får du det, Kajsa! Inte behöver du fråga om det inte.. PM:a du! 

Ja, det är ju nästan man skäms för kåren godamän och förvaltare sicka människor det finns
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!
Det borde faktiskt vara lag på utbildning. Sen tycker jag att det är bedrövligt att det inte är ett yrke…

Ja, allat annat är ju yrken, kronkalle skatteverket piga Pa
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!
Mycket skulle bli annorlunda om det var ett yrke, för då skulle Öfm veta vad dom sysslar med. Jag kanske kan starta ett Vice öfm bolag?? haha

Tänker du bli en sån där irriterande dyr konsult skruttis
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Det vore väl nåt det?? *asg*

#14#
Ja det är ju så att det brukar bli, sen kommer du med i en utredning och därefter så är du snart i riksdagen.
Jobbar du bra där så är det regeringen eller också så blir du sakkunning i något ämne, det är inte så noga med att kunna just den saken.
Vad ni är söta.. Hela min karriär i ett nötskal.. haha