Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettgodman
Läst 1246 ggr
buzz
0

OT. Lite sur

Vi bodde på ett Scandic hotell i två nätter. När jag kom hem såg jag att nästan 4000 tusen låg som "skyddat belopp" på mitt konto.

Hotellet skulle kostat 1200!! Dock var jag inte helt säker på att det var hotellet som dragit det eftersom det bara står "skyddat belopp" änsålänge men eftersom jag endast betalt med kortet här sista veckan så..

Har ringt hotellet två gånger och de bedyrar att det inte är de som dragit beloppet. De frågade om jag inte sett på kvittot och visst har jag det och där står rätt summa. Nu pratade jag med banken och de säger att det visst är Scandic som lagt in beloppet. De trodde att hotellet kanske rättade till det inom 5 dagar!?

Har Scandic verkligen rätt att spärra pengar såhär för mig? Denna summan är antagligen vad hotellet skulle kostat utan erbjudande. *sur*

[Norum]
0

Jösses, vad det skulle svida! Förvånad Det är märkligt för dom drar pengarna attans så snabbt men är väldigt sega på att betala tillbaka när det blir fel.. Jag vet inte om du kan få ränta på pengarna men jag tvivlar på det faktiskt.

Jag skulle kontakta nån på faktureringen på Scandic och be dom fixa det fort som ögat..

buzz
0

Pratade med hotellet igen och nu såg de den felaktiga summan. Det var fullpris de reserverat på mitt konto och det skulle komma tillbaka om några dagar. Frågade om de verkligen hade rätt att dra en summa som de aldrig berättat för mig och det blev en massa harkel och hmande. Blev aldrig klok på vilket!

[Norum]
0

Rätt och rätt.. det är garanterat fel men om man skulle anmäla eller klaga så tror jag inte att det händer nåt faktiskt. Den lilla människan du vet..

Loucar
0

Tycker du ska ringa igen o kräva ersättning för sveda o värk, säg att ni inte haft pengar så ni kunnat handla mat o dyl dessa dagar. Om man ställer lite krav brukar man kunna få en gratisweekend eller nåt de vill ju inte ha dålig publicitet.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Sara
0

Sånt där retar mig till vansinne!

Jag var och handlade mat på Ica här i stan och när jag skulle betala så fick jag att det var något fel men att det inte blivit draget, så jag drog en gång till och fick samma svar. Då betalade jag kontant istället.

När jag sedan skulle ta ut pengar på bankomaten så gick det inte pga att mina pengar hade blivit spärrade pga det som hänt i butiken.

Det irriterande med det hela var att jag verkligen behövde pengarna den helgen pga festivalen som var då.

Sara

[Norum]
0

Så typiskt! Jag litar inte på apparaterna såna där gånger.. Alltförofta dras pengar i alla fall.. Förstår fullt och fast att adrenalinet svallade..