Om samtycke
Visst måste man kunna skriva så här?
"Bara för att det inte ska kunna bli något missförstånd vill jag bara meddela att jag som godman och snart förvaltare till både Fröken A och Fröken B, inte kommer under några som helst omständigheter att ge mitt samtycke till någon som helst dokumentation i Magna Cura.
Om jag mot all förmodan ändå hittar dokumentation om dessa 2 kvinnor kommer jag omedelbart att polisanmäla detta, då samtycke krävs enligt lag."
Eller låter det för pompöst?

Jag skulle skriva så här istället samma budskap men lite andra ord…
För att det inte ska kunna bli några som helst missförstånd vill jag härmed meddela att jag som god man och snart förvaltare till NN och NN, inte kommer att tillåta någon som helst dokumentation i Magna Cura gällande dessa personer.
Om så skulle ske kommer detta omgående polisanmälas, då samtycke krävs enligt lag.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Ja, det låter bättre… Tycker sånt här är så svårt!
Har hört ryktesvägen att kommunen har börjat med dokumentationen redan.. 

Bara o fråga om du vill ha hjälp
Hälsningar
Louise
Annars brukar jag inte ha svårt att hitta orden men detta är så viktigt, så viktigt.. Jag bara avskyr detta system.. 

vad är magna cura har aldrig hört talas om det om jag ska vara ärlig
Hälsningar
Louise
Under Läsvärt till höger hittar du en artikel om det..
I korthet går det ut på att alla inom omsorgen ska dokumenteras till 100% (och då menar jag verkligen till 100%) i ett datasystem som kommunerna har köpt in.. Alla som är anställda inom omsorgen kan läsa allt om patienterna, brukarna, huvudmännen och allt vad det heter.
Det är så skrämmande att man inte tror att det är sant! 

Ska man skriva så till kommunen om det sina?
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!
*7 Vad menar du nu?