Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: utbildningar
Läst 1437 ggr
[Norum]
0

Kvällskurs i godmanskap

Funderar på detta med kvällskurs för godemän.. Jag vet att det fattas en hel del kunskap hos en del, även om dom har varit godman i många år. Eller kanske just därför.. Om jag skulle vilja leda en kvällskurs, vilka kriterier är det för det? Räcker det med att jag kan mycket eller måste jag vara meriterad på något sätt?

buzz
0

Jag ska gå en kurs för Godemän till hösten. Vad jag förstod så var det en "vanlig" god man som höll i den utan någon särskild utbildning.

Det var Medborgareskolan som höll i kursen. Kan du inte ringa och fråga…de brukar ju annonsera att de söker ledare för diverse kurser.

[Norum]
0

Det skulle man kunna göra.. Sponsrar dun kommun dig med kursavgiften eller får du betala den själv? Vad kostar den?

buzz
0

Min kommun betalar den. Platserna är hett eftertraktade och min Öfm har lovat att hjälpa mig så att jag får en plats. Tror kursen var på 6 gånger och kostar 1500:- men det finns kanske billigare alternativ än Medborgareskolan i andra kommuner. I min kommun tror jag bara det är M.skolan som har denna utbildning.

[Norum]
0

Jag kanske ska ta ett snack med Öfm och höra vad han säger… Det skulle vara kul att leda en kurs faktiskt.

Tyckte det lät dyrt jag.. Förvånad

buzz
0

http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/WebPage____14.aspx        Jag är inte helt säker på priset…men nästan. Kan återkomma när jag vet priset i mitten av augusti om det skulle vara tokigt!

[Norum]
0

Ska höra mig för.. det skulle vara kul samtidigt som jag vet att det behövs..

Ja, gör det! Men såna kurser brukar väl vara dyra har jag förmig..