Färdtjänst har gjort det igen
Läste i Aftonbladet i dag om Jukka,53, som hade blivit lämnad på trottoaren. Han är förlamad efter en hjärnblödning på vänster sida.
Han skulle hem till sig efter att ha varit på stan (Göteborg) och fikat med sina syskon. På vägen hem hade han blivit kissnödig så chauffören hade lämnat honom ensam på trottoaren utanför ett konditori.
Men eftersom han är förlamad och bara kan ta sig fram när han sparkar sig fram med högerfoten, så hade han vält med rullstolen och fått en stol över sig. Han hade legat på gatan länge innan han blev hittad. I sina försök att ta sig upp så bröt han nyckelbenet! Han var nerkyld, blodig och full av skrapsår när han hittades.
Vart 17 är mänskligheten på väg?? Hur kan detta bara få hända? Måtte jag aldrig hamna i den sitsen att jag blir beroende av andra och i synnerhet av färdtjänsten..

Men jisses :O
Har du länken så jag får läsa?
Det är ju totalt sinnessjukt.
Att ingen hjälpte honom :O
Om det var utanför ett fik..
// Liinda
Hittade faktiskt inte länken.. Det var i själva tidningen jag såg det hela.
Jag blir så ledsen och så förbannad när jag läser sånt här. Hur är man skapt för att kunna sätta en rullstolsburen på en trottoar och sen bara åka??
Jag förstår att chauffören inte kunde stanna och hjälpa, det är inte hans jobb och han har tider att passa.
Personen borde tänkt på att ha kissat innan han åkte. Kan han inte sköta toalett och rullstol själv borde familjen ha hjälpt honom eller han ha ledsagare med sig.
Men att han släppte av personen bara så där verkar ju helt sanslöst.
Vad är egentligen färdtjänsten och förarens ansvar?
Sara