Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettekonomi
Läst 1551 ggr
[Norum]
0

Tjurig överfömyndare

Min Öfm nekar i sten att ge mig ersättning för utläggen utan specifikation, alltså som schablon. Men hur 17 redovisar jag alla telefonsamtal på vår privata telefon och alla mail? Förvånad

Desideria
0

Ja det var en bra fråga. Skall man föra dagbok då eller och bifoga den sedan. Jag själv ringer tokmycket hela tiden för mina hm.

Knepigt, vet inte heller hur jag skall göra med detta i praktiken. Har bara begärt schablon jag också, fast jag egentligen skulle ha mer.

[Norum]
0

Jag vet nte hur jag ska göra.. Tycker det är ett sabla sätt för han vet så väl hur mycket jag lägger ner på detta. För honom är det bara en pricipsak…

Desideria
0

Konstigt av öf att lägga ner energi på att motarbeta på det viset när man gör sitt bästa… inget kul alls. Har de inte något bättre för sig?

[Norum]
0

Tror han har fastnat i sina principer.. Jag ensam kan ju inte få honom att ändra sig. Mend et gör ju också att jag funderar på vad jag pysslar med. Har lust att lägga av ibland.

Friida
0

Tycker du ska fråga honom om han anser det bättre om du öppnar teleabonnemang för varje huvudman… Eller köper in en mobil med kontantkort för varje huvudman.

[Norum]
0

Jag har gett upp.. Han anser att jag ska redovisa alla samtal mm med specifikation och det går ju inte.. :-(
Kvitton på frimärken och sånt är ju inga problem men resten..

annicabjo
0

Jag har gjort egna papper som jag skriver in i, olika kolumner som 

ringda /mottagna samtal antal besök ärenden mm

streckar varje gång jag gör nått som gäller HM summerar sen för varje månad lite knöligt kanske men rätt ska vara rätt vill sen ÖF veta när var och hur så finns min spec med månad och datum 

Annica

Annica

[Norum]
0

Jodå, jag redovisar besök och sånt, men en spec för ett samtal.. ? Då måste jag ju be telia skicka en spec-räkning. Annars kan jag ju bara bocka i lite hur som helst och då är vi ju på samma ställe i alla fall.. Det är ju inget "bevis"

annicabjo
0

Jag har aldrig fått visa upp mina papper men tror inte att någon skulle bocka av hur som helst (naivt) men tror nog att ÖF har koll på ca antalet som man måste ringa för HM beroende på vad för åkomma HM har t ex en gammal person som bara behöver hjälp med att betala sina räkningar kräver inte lika mkt som en psyk sjuk men skulle nu "min" ÖF vilja ha specat för telefon så får jag väl ta det med telia och sen redovisa den kostnaden med.

Annica

Annica

[Norum]
0

Det kan ju inte vara möjligt att jag ska redovisa min och min familjs samtal för att få X-antal kr i ersättning. Det finns ju schablon för detta, det är ju däför den finns. Sen att jag har en Öfm som har "principer" utöver det mest logiska.. Nåja, nästa år är det val igen! :)

annicabjo
0

Verkar vara en tjurig rackare du har..konstigt att han motarbetar hela tiden allt vore väl bättre om det var samarbete för man ska väl för tusan jobba mot samma mål hoppas att "typen" byts ut. Tjänstetelefon kanske med kontantkort dyrt men som sagt ska det vara så ska det. Tack o lov så är det inte så grinigt i Eskilstuna och Strängnäs.

Annica

Annica

[Norum]
0

Jag kanske får flytta på mig lite? haha

Grannkommunen har varit ute efter mig i flera år.. Kan kanske börja där istället.. Men det känns knepigt att lära känna en ny kommun. Jag börjar ju precis på att få lite kläm på den här.. Ny personal, nya boenden, nytt kommunfolk och allt vad det är.. Nja.. Får väl se om denna sitter kvar över nästa val.

annicabjo
0

Hoppas inte, men undrar om han är engagerad i det han ska göra , han kanske bara är tillsatt för att det ingår i hans jobb som politiker och klassas som "status" overförmyndare klingar snyggt 

Annica

Annica

[Norum]
0

Visst är det så.. Han blev tillfrågad och tog jobbet. Undrar vilken lön han har? Jag kanske ska söka jobbet nästa gång?? Jag kan ju alltid vara en politisk vilde! *asg*

annicabjo
0

Kör hårt , sparka tofflorna av honom Skrattande

Annica

[Norum]
0

Han är ju kommunalare.. har säkert träskor! Tungan ute