Om jag blir sjuk?
Sitter här och funderar lite.. Vad skulle hända med mina Hm om jag blir långvarigt sjuk?
Jag vet att jag har 2 operationer framför mig den närmaste (?) tiden men har ingen aning om hur lång konvalescens jag har på det hela. Om jag skulle bli borta flera månader (kan inte köra bil, orkeslös mm), vad händer då?
Händer det ingenting, kan jag förlora mina uppdrag eller… ?
Är det nån som vet?

Alltså jag tror att man får ju ingen som tar över uppdraget under tiden. Det är ju ett väldigt ansvar man har på så vis. Man kan ju inte åka på långa semestrar osv. Men du får väl höra med ÖF om det har förslag på hur man kan lösa det. Du får väl hoppa över besöken under sjukskrivningen och bara sköta det ekonomiska.
Jag vill ju inte förlora de jag har.. :-(
Men samtidigt vet jag ju inte hur länge jag blir borta heller, fast med min tur så blir det väl bägge operationerna samma dag eller vecka. :-(
Det skulle vara SÅ typiskt mig! haha

Skulle väl vara fint, få gjort allt på en gång. Söv mig och laga mig =)
*3 Total makeover! *asg*
Tror du verkligen läkarna har så mycket övertid?? 

Nja dom får väl jobba i skift då =)
*5 Tänkte inte på det… haha

Vet inte skruttis hur det är i din kommun men här hos mig så kan en stand in ta över om man blir hastigt sjuk och det är långvarigt ev så kan man bli uppsagd sitt uppdrag men det beror ju på vad det är för sjukdom, är man med i godemansföreningen så brukar vi ställa upp för varann om något inträffar.
Om man nu skulle gå och dö ja då är det värre för då ska dina anhöriga avsluta dina uppdrag och lämna in alla redovisningar och DET är ett sjukt system som inte kan vara egenomtängt för fem öre naturligtvis så gör ju ÖF allt för att hitta en ersättare men det kan ju ta tid.
Jag brukar tänka på detta ibland och fundera på hur mina ungar skulle göra och hur man både ska klara av något som man inte har en aning om hur det går till och sen dessutom sörja och orda för en begravning mitt i allt i hopa.
Men som sagt det kanske inte är lika i alla kommuner men Eskilstuna och Strängnäs har det så här.
Kanske något att tänka på innan man skaffar sig uppdrag, jag har talat om för mina nära och kära att det är så.
Och samtidigt sagt åt dom att ta varenda pärm o papper och kasta upp på ÖF skrivbord och säga varsågod .
Annica
Annica
Jag har faktiskt sagt samma sak till mina! haha Jag har visat vilka pärmar som ska till kansliet och sagt att han bara ska lämna det där..
Här finns ingen godmansförening och det är synd. Jag har fått förslaget att jag ska starta en men det blir lite för mycket tycker jag. Har fullt upp ändå.. Men jag skulle gärna vara medlem i en förening för jag tror att vi godemän behöver varandra.