Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettekonomi
Läst 986 ggr
[Norum]
0

Huvudmannens pengar

Läste i ett annat forum om en godman som helt enkelt tog handikappersättningen till sitt arvode! Så får det naturligtvis inte gå till.. Skrikandes

Jag blir så arg! En sån grundläggande självklarhet som inte fungerar..

Kramis65
0

Vilka människor det finns man blir ju gråhårig

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

[Norum]
0

Jag fattar inte att man ställer upp på att ta ett uppdrag och sen snor dom på pengarna som dom har gnetat ihop på sitt dagcenter. Då kan man inte ha mycket till samvete.. grrr

annicabjo
0

Undrar om HM skulle betala sitt arvode själv eller? om nu h*n skulle det så undrar jag då vad ÖF kollat på i redovisningen eftersom det då tydligen inte finns pengar till arvode/omkostnader.

Hab ersättningen är väl bara HM pengar den ska väl inte gå till räkningar o dy men jag kanske har fel..

Annica

Annica

[Norum]
0

Habersättningen ska gå oavkortat till huvudmannen. Får inte ens använda den till räkningar, apotek eller nåt annat..

annicabjo
0

Som jag lärt mig dåGlad men  jag undrar iallafall varför GM var tvungen att ta habersättningen.

Annica

Annica

[Norum]
0

Gm tog pengarna som sitt arvode. Hur h*n kunde göra det vet jag faktiskt inte men hade det varit jag hade jag anmält det.