Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: övriga-insatser
Läst 1935 ggr
LiindaH
0

Besökare - Äldreboende.

I en annan tråd så kom vi in på att man kan besöka äldre på äldreboende och bara vara ett sällskap.
Är det någon som gör det?
Vad är för krav?
Finns det ens krav?

Vilka boende tar emot sällskapsbesökare?

// Liinda

Tussebus
0

Det finns Röda Korset-de brukar ordna lite trevliga aktiviteter osv. På mitt jobb har vi ett gäng pensisar från PRO Pensionärernas Riksorganisation som kommer och "sjunger" och spelar för de äldre (nä fy nu får jag sluta va så elak Oskyldig-det är faktiskt jättegulligt att de gör detta, även om man behöver hjälpa dem hitta till utgången sedan).

På äldreboende kan vi inte förbjuda besök, även om man ibland av olika anledningar skulle vilja.

Förut, när jag var med i en kyrka så brukade vi gå till äldreboende och "lussa" för dem på vintrarna.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

LiindaH
0

Jasså håller röda korset på med det också.
Man kanske faktiskt skulle gå med i Röda Korset.
Dom verkar allt mer och mer nyttiga ;P

// Liinda

Tussebus
0

Röda Korset ordnar luncher för de boende också på församlingsgården där jag bor iaf. Då får kanske fem boende komma från varje hem. Det brukar vara trevligt!

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

LiindaH
0

Jasså det låter riktigt trevligt =)
Kan du inte starta en tråd och berätta lite omdet?

// Liinda

Tussebus
0

Hahah jag kan nog berätta en lustig historia från häromsistens jag var där med några boende.

LiindaH
0

=) Ja

// Liinda

Kramis65
0

Här i norr är det "De gamlas vänner" men ekonomikrisen har ju ställt till det så dom lägger ner till nyår. Har jag hört

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

[Norum]
0

Vad är "De gamlas vänner"? Låter mysigt.. vad gör dom för nåt?

Kramis65
0

Bjuder på olika maträtter och spelar och sjunger. Maträtter kan ju vara surströmming och smörgåstårta vanlig tårta. Sen betalar dom ungdomar på sommarn så dom kan ut och gå med dom som vill och orkar

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

[Norum]
0

Vad gott med surströmming! Verkar som jag ska bo där när jag blir gammal.. haha

Verkar ju vara ett bra upplägg, men vilka är det som håller i det då? Är det Röda Korset eller nån annan förening?

Kramis65
0

Annan förening blir det då detta hitta jag på nätet. Om det gamlas vänner

Företagsform:
Övrig stiftelse eller fond

Momsgrupp:
Tillhör ingen momsgrupp hos RSV

Antal arbetsställen:
1

Länsäte:
Västernorrland

Kommunsäte:
Härnösand

Lokaldelar:
Sundsvall

Företaget registrerades:
01 Januari 1971

Företaget aktiverades:
25 Juni 1986

// Ulrika

[Norum]
0

Då kan syrran ha kontakt med dom när hon blir gammal för hon bor i Sundsvall. :-)