Ny här inne
Hej Alla
Jag är ny här inne och har läst trådar så att ögonen blöder.
Ni verkar vara kunniga och framför allt mänskliga med både humor och allvar i en salig blandning av allt.
Jag är godman/förvaltare till sju stycken HM och trivs med det.
Annica
Annica
Hej och välkommen! :-)
Hoppas att dina ögon läker snart så att du kan fortsätta att läsa och skriva.
Men hur orkar du med 7 stycken?? Jag har 5 som gräns och tycker att det räcker.. I och för sig är det varierande svårighetsgrad på mina men ialla fall..
Man måste kunna skratta åt saker och ting också, annars blir det för tungt. Huvudsaken att man har hjärtat på rätta stället.. 

Hej skruttis och tack 
Jag orkar ungarna är stora och Tv tittar jag sällan på så tid har jag.
Har bara några "tunga" som kräver lite mer än de andra som är självgående i sin vardag.
Annica
Annica
Självgående är bra. haha Ibland har jag funderat på att ta flera men.. nja.. känner mig tveksam till det, man blir ju låst också. Och skulle jag vara borta några veckor så är det lätt hänt att man kommer hem till kaos.
I fjol var jag ledig och det visste alla om, personal med. Så jag åkte upp till Östersund (nästan 90 mil) tror du inte att dom ringde på min mobil och ville ha hjälp! Vad kunde jag göra därifrån? Höll på att bli knas på dom..

Ha ha jag det där känner man igen, var i göteborg i somras och alla visste det och jag har nog aldrig haft så många telefonsamtal från HM och personal som de dagarna men jagtolkar det bara som att de vill ha lite kontroll och bjussar på det.
Och jag ska väl erkänna också att det ibland känns lite motigt att alltid vara tillgänglig men försöker att hålla på de "regler" som jag och HM satt upp tillsammans du vet ….
Annica
Regler fungerar första månaden i bästa fall.. Sen håvas man in som en skarpsill!
Jag tror dom ibalnd känner sig lite övergiven och vill veta att man är kvar, många har förlorat så många innan att dom inte törs tro igen på nåt vis.

Det stämmer nog, många är svikna av samhället och även anhöriga som tydligen skäms över sina barn/syskon eller rent av är rädda tyvärr så får man inte alltid veta sanningarna om vad som skett tidigare och jag frågar inte erfarenheten har visat sig att allt kommer fram när tiden är mogen för det och ibland kan det ta år men det kommer, andra är ensamma och bara vill att man ska komma och ta en kaffetår och prata lite och sådana stunder gillar jag man riktigt ser hur dom myser och trivs och det är det som driver mig vidare att få känna att jag behövs inte bara för att betala räkningar och ansöka om bostadstillägg utan att de trivs i mitt sällskap också.
Annica
Annica
Vi är nog rätt lika, du och jag.. :-)

Ja det känns som det
Annica

Härligt, välkommen välkommen…
Hoppas du kommer trivas…
Har du några funderingar så… Fråga.. Fråga i tonviss med frågor sådant älskar vi… Speciellt Sajtvärden :)
// Liinda
*9 Vad menar du med det? Antyder du att jag är nyfiken och frågvis?? 

Jättevälkommen hit, hoppas du ska trivas och var inte rädd för att fråga eller bara skriva om funderingar =)

#10: Baah vaah :O
Nej absolut inte
// Liinda
*12 Förstod det… haha

#13: *tyst*
// Liinda

Tack ska ni ha allihopa, jag trivs redan
Annica
Annica

#15: Vad härligt att höra :)
Oj.. Glömde.. Jag är en av Skruttis Medarbetare :)
Du kan fråga mig också om det skulle vara någonting.
// Liinda