Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1735 ggr
[Norum]
0

Jag ska opereras

Jag har äntligen fått tid för operationn! Skrattande

Så den 3:e april är det dags.. Men det gör att jag inte kommer att kunna vara här på kanske 14 dagar. Jag kommer säkert att läsa vad som skrivs men jag kommer inte att kunna skriva så mycket då det är handen som ska operaras. Och innan stygnen är borta så är jag rätt handikappad..

Men som alltid finns det ju suveräna Medarbetare som kommer att vara här och sköta sajten. Glad

AnneN
0

Vad skönt att du äntligen fått tid, hoppas att operationen går bra och att du läker snabbt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

elize-l
0

Du får be gubben skriva åt dig hehe

[Norum]
0

*1 Ja, det ska bli jätteskönt att få det gjort. Mer styrka i handen, bättre kordination (mindre stavfel) inga domningar mm.. Längtar faktiskt. Glad

*2 Han kommer att ha fullt upp med att dammsuga och rasta valpen! Flört

Tatsja
0

Vad skönt för dig. Jag ska också in för operation. Nu på tisdag. det är andra ögot. Så om jag skriver och du ser åt mig, då funkar det juFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

LiindaH
0

Härligt att höra Skruttis. Ska hålla tummarna för dig.

// Liinda

[Norum]
0

Det ska bli så skönt! Fast hur det kommer att bli att vara utan högerhand ett tag vet jag inte.. Men jag ska få låna en bil med automatlåda av en vän, så jag kan köra kortare sträckor i alla fall.:-) Så vi ska kastbyta bil ett tag…

elize-l
0

Jösses vilka snälla vänner du har =)

Men tänk på att göra upp innan att om den lånade bilen går sönder och det är en klar förslitningsgrej så står bilägaren för reparation på den egna bilen. Inte jättekul att behöva byta t ex avgassystem på en lånad bil bara för att den råkade gå sönder just då.

[Norum]
0

*7 Skrattande

AnneN
0

#6 jag vet hur det är att vara utan högerhand några veckor och för mig som är extremt högerhänt och bodde dessutom ensam då det hände så var det en mardröm. Jag hade dock så tur att en kompis kom hem till mig och hjälpte mig med sådana saker som att städa och diska.

Nån gång testat att diska med bara vänster hand?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

*9 Jag har diskmaskin.. :-) Dessutom så får väl sambon göra det jag inte kan. Gissa om det ska bli skönt?! haha Stackarn.

Jag har den turen att jag använder båda händerna så att stor skillnad kommer det inte att bli. Förutom att jag en enhänt (heter det så?) ett tag. Så jag kommer ju inte att kunna skära maten, hålla i saker medans jag gör nåt med andra handen och så..

Men visst kommer det att bli knepigt. Det värsta är att dom kommer att få operera i 2 omgångar, det är för många nerver som inte fungerar och då blir det konstigt om dom tar allihopa på en och samma gång. :-(

Tatsja
0

Känner också igen det där med hand. Jag ramlade ju i somras och fick vänsterhanden  gipsad. Sen är jag vänsterhänt också. Bara att försöka hålla diskborsten eller bestick i höger hand, gjorde så att omgivningen skrattade ibland. Inte elakt, utan för dråpligheterna.

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

Ni kanske vill ha en liten uppdatering? Glad

Jag har fortfarande handen i paket men ska ta stygnen på fredag så jag hoppas att jag slipper bandaget efter det. Det känns lite knöligt, och varmt blir det under alltsammans.

Börjar kunna navända fingrarna lite mer och det är skönt. Men det här med att lyfta och bära får jag nog vänta med ett tag.

Å andra sidan så är jag så nöjd och glad över att det är gjort att jag skulle kunna gå så här i nån vecka till! Glad

Tatsja
0

Grattis Skruttis. Du ska se hur lätt handen känns när paketet åker av. Sen gäller det att inte överanstränga den direkt.

Väl mött, Tatsja

[Norum]
0

Jag ska ta det lungt, det lovar jag. :-) Vill ju inte riskera att vara tvungen at göra om det hela… SÅ kul är det inte.. :-(

Tatsja
0

Hoppas du mår bättre skruttis. Jag ska också operera min ena hand. Nerver ikläm och söndertrasat ben i tummen. Hoppas värken lindras med operation.

Tack och lov att min knäprotes höll när jag ramlade. Lovar jag har ett ben som går i regnbågens färger.

Väl mött, Tatsja