Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikettot-off-topic
Läst 1389 ggr
[Norum]
0

OT:Jag har tråkigt!

Jag är redan less på att ha handen i bandage och inte kunna göra nåt.. :-(

Har nån gjort nåt kul i dag eller haft en bra dag i största allmänhet som kan pigga upp mig? Kommer att bli väldigt dryga veckor detta… :-(

AnneN
0

Jag har sedan igår kväll fixat 3 nya artiklar på blandrashundar, den om vårdhundar har du ju redan sett, men är du intresserad av genetik så finns det 2 artiklar om det med Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Ska kika på dom med..:-)

buzz
0

Du får låna lite trevliga filmer och drömma dig bort lite! Cool

Jag var på biblioteket förra veckan och lånade lite filmer (dessutom väldigt billigt att låna/hyra där) Bla den vita massajen.

Krya på handen!

[Norum]
0

*3 Jag ska få låna en bil i morgon som har automatlåda, kan ju inte växla min pärla. Tror jag ska följa ditt råd om biblioteket. Låter rätt mysigt… :-)

[SvenA]
0

ljudböcker är en bra avkoppling

det är bara att lägga sig på soffan och lyssna

[Norum]
0

Har aldrig lyssnat på en ljudbok faktiskt. Ska nog kolla upp det. Antar att biblioteket har massor av såna också?

Gullan402
0

Alla pratar sig varma om ljudböcker, jag hatar dem! Jag retar upp mig på uppläsaren, nej jag vill läsa själv i min egen takt.Skrattande

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Norum]
0

Vad är det för fel på uppläsaren då? Brukar inte det vara en skådespelare eller nåt?

Gullan402
0

´Vet inte , antagligen bara jag som är konstig. Jag tappar intresset för att lyssna och då svävar tankarna bort. Har verkligen försökt men jag hatar att lyssna på just ljud-böcker. Det riktigt kryper i kroppen.
Sen kan det ju beror på vem som läseer jag vet inte. Känner inte för att pröva igen tror jag.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

elize-l
0

Ljudböcker är jättebra, med dom kan man även ligga på stranden och "läsa" =) Har några ska du låna hehe

[Norum]
0

Kan man använda en vanlig cd-spelare? I så fall vill jag gärna låna. Glad

Vad för slags böcker ärdet du har då?

[SvenA]
0

Det beror helt på uppläsaren fast de flesta är toppen

De finns både son vamliga CD och som MP3 CD

fördelem med MP3 formatet är att då är det bara en CD att hålla rätt på not vanliga CD som kan vara upp till20 talet beroende på bokstorlek

De flesta bibliotek har ett mycket bra urval

fördelen med ljudbok är att man kan gå omkring och lyssna på den lika som musiken

Jag är en storföbrukare av ljudböcker

[Norum]
0

*12 Vad läser du för böcker, har du några du kan rekomendera? Har ingen mp3 spelare, men de kanske inte är så dyra? Blir lite sugen på att prova faktikst..

[SvenA]
0

Det finns CD spelare som tar båda formaten man ska inte satasa för mycket pengar på den då CD kommer att försvinna om en tid det finns bra spelare för ettpar tre hundra jag köpte en på Lidl för 275 kronor som tar båda formaten det finns även på Clas Olsson till rätt priser

Nästa steg blir sperlare med minneskort som har mycket stötte kapacitet så ska man köpa en verkligt bra spelare ska det vara en som hat minneskort med stor kapacitet

Jag läser gärna Svenska deckare där man känner igen miljöerna

Stig Larssons deckare som finns som film är verkligen bra som satrt

Gillar man Mark Levengod så har han skrivit många bra böcker även Jonas Gardell har skrivit flera bra böcker de läser sin böcker själva

Så det beror på vilket intresse man har

Jag är väl annars en allläsare

Bra inläsare är Tomas Bolme Kataribna Everlöf Torsten Walund det är de tre bäsra enlig min mening

Vi har även Krister Henriksson som är en bra inläsare

[Norum]
0

Tack för alla tipsen, SvenA! Skrattande  Ska skriva upp detta och ta med mig på biblioteket till veckan.

AnneN
0

Gullan402 du är inte alls ensam om att inte gilla ljudböcker, jag klarar inte av att lyssna mer än bara någon minut innan jag tappar koncentrationen och tankarna flyter iväg.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Babzan
0

Hej på er!

På många bibliotek finns ljudbok och mp3-spelare att låna i ett paket. Inte så dumt när man först vill prova.

[Norum]
0

Ska kolla i veckan. Tack för det tipset, Babxan!

Mitralis
0

#13 #17 Såg att det finns färdiga paket att köpa med mp3 och ljudbok, om det blir mycket lyssnat så du vill ha en egen=) Men som #17 sa, bra att prova först så du vet om det är något du gillar. Antar att man får lägga över ljudboken själv.

Jag lyssnade på flera ljudböcker medans jag målade om stugan. Det var inte så tokigt.

Endel är bra andra mindre bra. Ibland är det boken som är dålig och inte uppläsaren, ibland tvärtom.

Just nu har jag lånt Vilhelm Mobergs Invandrarna och lyssnar på när jag ska sova. Somnar tyvärr ganska bra till den, fast den är ganska spännande bitvis.

Har även två liggandes som jag ska slänga mej över när jag ska ut och gå när det blir finväder. Den ena är Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist Uppläsare: Lena-Pia Bernhardsson.
Den andra är I mördarens rum av P D James Uppläsare: Tomas Bolme

[Norum]
0

*19 P D James är ju suverän! Jag brukar ha mp3 spelaren i öronen när jag cyklar.. Skulle lika väl kunna ha en bra bok att lyssna på. Jag ska absolut testa så fort jag kan.

Men hur kan man somna till Invandrarna?? Spelar ingen roll hur många gånger man läser eller ser serien, blir lika tagen varje gång. Glad

Mitralis
0

#20 Beror nog på att jag brukar vara så otroligt trött när jag lyssnar på kvällen. Ska byta till dagtid, för den är värd att lyssnas till ordentligt =)

[Norum]
0

Jag har faktiskt fått låna massor med talböcker av en vän ikväll! Ska lysna i morgon.. :-) Ska bli spännande..

Tatsja
0

Jag har ofta en ljudbok på när jag sitter vid datan. Krister Henriksson, som läser alla Harry Potter-böcker är suverän, men den som läser Sagan om ringen, borde bytas ut. Orkade inte ens en skiva.

Så det gäller att kolla lite vilka som läser.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

*23 Visst har även Kristina Lugn talat in en bok? Eller minns jag totalt galet nu?

Anders45
0

Jag har lyssnat på ett par ljudböcker och det var helt ok.

Men jag föredrar nog att läsa en bok i egen takt och kunna gå tillbaka och kolla något om det behövs.

Det är nog en vana med ljudböcker.

Passa på och läs så mycket du kan under tiden

[Norum]
0

Jag har massor med "vanliga" böcker liggandes i bokhyllan. Dels från rean och dels så åkte på en massa böcker från sista katalogen från bokklubben. Kunde liksom inte riktigt låta bli att handla. Skäms
Är en riktig bokmal.. Älskar böcker!