Godmanskap iFokus

Godmanskap

Etikett: personal
Läst 2497 ggr
lothus1
0

Hitta en mormor eller farmor

Kan man lägga ut en annons på t.ex. Blocket och söka efter en farmor eller mormor? =o)

Vad tror ni?

Gullan402
0

Tja, pröva kan man ju men jag skulle föreslå en annons i lokaltidingen istället. Det är inte så vanligt med äldre damer som kan med internet Skrattande. Min egen mamma är sjukpensionär, 64 år och fullkomligt hatat datorer liksom alla hennes väninnor. Min pappa däremot (de är skilda sen snart 20 år) har däremot införskaffat dator+ internet och går kurs nu. En att annat förslag är att sätta upp lappar i affärerna. Kanske kontaktat PRO eller någon annan pensionärsförening. Lycka till!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Norum]
0

Jag skulle också tro att det är bättre att flagga i sin närhet.. Men man vet ju aldrig. :-) Det gör ju inget att prova.

Det vore ju nåt när man har kommit en bit till på åldersstegen kanske? Jag kan ju bli en extra mormor eller farmor.. Hur fungerar sånt?

Tatsja
0

Jag skulle också kunna tänka mig att bli extra farmor eller mormor. Kanske en avlastning för föräldrarna? Men är det så att man vet om någon i sin närhet som brukar ha barn inne hos sig, kan man fråga den personen.

Gårdens barn kallar mig för farmorAnn. Bara för att jag är farmor och bonusfarmor till 2 stycken här på gården. Sen är de här väldigt ofta. Både de jag är farmor till och gårdens barn.

Men sätt ut en lapp i affären, där läser nog en del äldre.Fråga runt hos grannar.

Skruttis, kan du bli farmor till mig, så blir jag det åt dig Flört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Caspia
0

Det finns en barnbok där huvudpersonen går till ålderdomshemmet och hittar en morfar.

Jag har sett en sån annons i Sydsvenskan en gång, så det fungerar säkert.

Envishet och drömmar

Mezzzanina
0

Tänk vad många som skulle ha glädje om det fanns någon stans man kunde vända sig för att hitta en farmor/mormor eller morfar/farfar.

Det skulle gynna så många ensamma människor.

När min son var yngre funderade jag så på att försöka hitta en farmor och farfar här i Sverige eftersom hans fanns i USA.Men mycket kom i vägen så tyvärr blev det aldrig av.

[Norum]
0

*5 Finns ingen sån mötesplats då? Jag har nånstans i bakhuvudet attd et ska finnas en hemsida där man kan söka.. Men jag kan minnas fel.